Upplyst.



Upplyst träd vid en sidoingång till Centralen ger lite extra ljus.

Dags för onsdagstema nr 90 och temat Birgitta valt är upplyst. Efter lite funderande väljer jag att visa på två olika varianter.



Stämningsfullt "mysljus" genom fönstret på Hörnan när jag passerar.

Trevligt när jag tittar förbi och har givande samtal med andra Hörnanbesökare en stund. Det händer ganska ofta att någon annan bekant gäst upplyser mig om intressanta nya fakta som jag inte visste om före besöket. ;-)





Du hittar fler upplysta bidrag här

Erik

Kommentarer:

1 Gerda-Thyra:

Jo, upplyst kan man både ha det och så kan man bli det!

2 Artlover:

Ja, här ser man upplyst i både träd och inomhus. Sådana där upplysta träd finns hos mig också.

3 Leena:

Ja, där fick du med mycket upplyst :) Fönstret ser väldigt mysigt ut, kan tänka mig att det är lätt att stanna till där.

4 Pialotta:

Att bli Upplyst både på det ena och det andra sättet är förnuftigt och bra.. heja dig och dina upplysningar :) Ha de.. Stormar Emil hos dig idag? Här är han inte nådig:(

5 Beate:

Tvåan tycker jag är helt outstanding! Som du har satt fokus så känns den surrealistisk - som tagen ur en filmtrailer!!!

6 Cecilia Artista:

Man kan verkligen bli upplyst på många olika sätt! Två fina exempel hos dig idag! Ljus i mörkret - härligt!

7 Monica o Jacob:

Att sitta i mysljus på Hörnan och bli upplyst om både det ena och det andra måste vara trevligt;-))

Saknar puben i Solna där vi löste all världens problem över en öl.

Tack, den är svår mellan varven saknaden;-(

8 Marit Johansson:

Bra tolkning, den nedre bilden förmedlar en riktig "myskänsla"!

9 Eli og Bella blogg:

Jo, det ser koselig ut på Hörnan, veldig bra.

10 ormbunke:

Så mysigt på Hörnan. Ha en bra fortsättning på året. Anita

11 Mormor:

Det nederste bildet av "myslys" fikk meg til å ville gå ut en tur, ned på en hyggelig kafé og sludre med en venn eller tre,

Takk for at du opplyste meg :-)

12 SigridfraEnget:

Mysiga bilder! Och trädet var jo rätt fint pyntat!

13 Pysselfarmor:

Ja tänk vad ett ord kan betyda olika saker...det är inte lätt för våra nysvenskar.....

ha en skön torsdag!

14 Lena Lindgren Hertz:

Ett stilla snack med vänner ger ofta alla upplysningar man behöver. Det finns en klockren känsla i ditt Hörnanfoto.

15 judotter:

Stämningsfulla bilder!

16 Erik "Semlan":

Tack för alla era kommentarer.

17 Nett:

Härligt upplyst, det är det bästa med årstiden att få se dessa upplysta träd :)

18 Anki-itte:

Det är trevligt med upplysta fönster och som fakta.

19 Anni:

Stämningsfulla miljöer du fångat, det ser varmt och skönt ut på andra bilden!

Kommentera här: