Glugg.


Söker mig till en av senaste sommarens fotoutflykter.
Där finner jag en passande glugg att visa upp.
Foton jag gillar, ser varmt och skönt ut och det var det!



En glugg mellan husen där vattnet syns.



En Djurgårdsfärja passerade förbi. Och vad mer finns där ...?

Tycker det ser lite lustigt ut.
Finns lite olika saker att titta på...

Passar på att berätta något annat; Jag har fått en utmärkelse 
Länge sedan det hände sist.
Klart roligt när det sker.
Kolla gärna Ilhertz blogg!
Jag får tacka så mycket för utmärkelsen. :-)


Får bli mitt bidrag till glugg. Här finns andra tolkningar,


Jag gillar när jag med kameran hittar lite roliga motiv. Så vi tar det temat också.
Det passar bra tycker jag, denna kyliga vinterdag.


Här finns fler tolkningar


Ja, det blev flera länkar...
Bara att välja! Eller kolla alla. ;-)


Erik

Kommentarer:

1 Anonym:

Smart bra bilder till bägge teman.

Haha ser hårt ut att ligga och sola under annonstavlan, eller det kanske är någon som dumpat skyltdockor där?

Ha en bra dag;-)

2 Annelie-Singapore:

Hej!

Just nu är det 32 grader i skuggan och vad det är i solen vill jag inte veta just nu. Men snart går solen ner så snart är det dags för en skymningspromenad innan kvällsmaten.



Jättebra bilder, mycket detaljer att titta på.

Ha en bra fortsättning på dagen!

3 Eli og Bella blogg:

Flotte bilder og detaljer. I like veldig mye. Sol og sommer, herlig. Her i vest Norge så har det vært en mild vinter, ikke snø, herlig det også.

4 judotter:

Sommarbilder.'

Härligt...

Läser att Annelie har 32 grader i skuggan..

5 Leena:

Fin glugg mot den stora båten och vattnet. Kontrasten mellan det gamla huset (kanske inte så gammalt men i gammaldags stil) och den moderna stora båten blir kul.

Ha det gott!

6 Birgitta - FOTO chip:

Många gluggar här och mycket annat också att utforska i dina intressanta bilder. Gillar bilderna mycket!!!

Ha en fin torsdag!

7 SigridfraEnget:

Fina bilder på båda tema! :-)

8 Beppan:

"Begränsad havsutsikt" skulle det ha stått i turistbroschyren om det varit ett hotell som haft en så´n glugg till fönster...



Ligga i solen o njuta skulle jag inte ha ngt emot just nu - men kanske inte under den där skylten.. Kul bild blev det i alla fall!



9 Tina:

Jag ser minsann "min" båt också, Cinderella. Den är just nu på väg hem från docken i Landskrona efter att ha renoverats inuti och service på maskinerna. På tisdag kliver jag ombord för att börja jobba igen :)

10 Olle:

Mycket fyndigt måste jag säga, en glugg taget genom en glugg (kameragluggen alltså)

11 Anitas Blogg - Malta:

Där slog du två flugor i en smäll med dina fina bilder ;-) Passar ju både till Onsdagens och Torsdagstemat. Tycker mycket om din första bild. Speciellt kontrasten mellan det gamla trähuset och den stora färjan. Pefekt gluggbild. Tvåan är ju lite kul. Finns det lite sol så passar man gärna på att slå sig ner en stund och njuta. Även om just den platsen dessa valt inte ser så jättebekväm ut. Dina bilder ger får ofta att längta hem till vackra Stockholm :-) Trevlig kväll och tack för dina rader hos mig.

12 Anitas Blogg - Malta:

Ähh.. det blir ofta fel när man väl tryckt iväg sitt inlägg. ger får ofta att... ja, du förstår säkert hur meningen skulle vara. Ha det bra Erik !

13 Nett:

Det blev en trevlig glugg, är så fint där vid stockholms skärgård :) Hoppas att du får en fin helg!

14 Marit Johansson:

Ahhh... sommarbilder, längtar!

Kommentera här: