Felstavat?


Fönstertemat denna vecka är inte lätt, "felstavat fönster". Susanne har verkligen gett oss ett knepigt uppdrag.
Så här före Melodikrysset lämnar jag in mitt bidrag, klotter på väggen vid ett källarfönster.
Ska bli kul se vad andra bloggare finner för felstavade fönster?
De här bilderna får i alla fall bli mitt bidrag till "felstavat", det bästa jag kan komma på. Jag letade runt bland skyltfönster igår i Liljeholmen under min jakt på felstavat fönster utan att finna något passande.
Nu dags för Melodikryss... :-)




Under ett källarfönster. Lite konstigt skrivet och ännu lite längre till höger...



Helt klart felstavat även om fönstret är längre till höger och tyvärr inte syns här.



Andra bidrag finns här

Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Haha, men det här är ju lysande! Perfekt bidrag till felstavat. Och så tänker jag på boken jag precis börjat läsa, Pigeon English, det är ju samma språk! Inte bara engelska då utan den här "varianten". Önskar dig en fortsatt fin helg! Det ser ut att klarna nu... :)

2 Hanna:

I ditt bidrag verkar det i alla fall som om någon försöker säga något, men inte riktigt hittar rätt ord ;0) Roligt också att det verkar vara samma handstil/person som målat över och skrivit nytt i vitt istället. Det är ju riktigt seriöst!

3 Klimakteriehäxan:

Kanske skulle man bättre fördra klotter om det vore rättstavat ...?

4 Rajson:

Klart godkänt!

Kikade också runt i min lilla stad. Men tydligen har lärarna varit effektiva i skolorna då allt jag hittade var rätt!

5 Mia:

Ur good...så himla bra, även om jag svårt för den där typen av engelska L

6 judotter:

Allvarligt budskap med felstavning.

Att bekämpa företaget Monsanto är nog en förutsättning för människans överlevnadsmöjligheter som art.

7 Anna ..tassar in..:

Ja himmel här var det långa meningar..det är ju lite galet trist med klotter..men ibland kan även det komma till användning..

8 Susanne:

Felstavat klotter finns det en hel del, fanns inte alltid vid fönster. :)

9 LissenTo:

Jag var inne på den här tanken jag också. Klottret kom till nytta i fönstertemat.



Du har rätt ordet NEJ, är bra att använda i rätt sammanhang.



Ha en fin söndag. // Lissen

10 Jah Hollis:

Ingen höjdare att behöva ha sådant på huset.

Många tror att de är duktiga på engelska när de skriver på sin hemmagjorda tv-amerikanska.

Passar dock temat utmärkt.

11 Jah Hollis:

Jodå pizzamannen kom ut när han såg att jag fotade (och han såg något purken ut). Jag sade att ful(l)korn var felstavat och han muttrade något och försvann in i pizzerian igen. Men skylten satt kvar i alla fall några dagar till.

Kommentera här: