Kommentarer:

1 Erik Semlan:

En bronsskulptur som finns vid Telefonplan. Konstnären heter Knut Erik Lindberg och skulpturen heter "Linje" och ska föreställa en kvinna som talar i telefon. Inte helt enkelt att se!
Konstfack vid Telefonplan har julmarknad denna helg!

2 Stare Ström/Kråkvinklar:

Tur att du skrev vad det skulle föreställa. Så livlig fantasi har jag inte!

3 cat:

Inte ens när jag läser vad den ska föreställa, ser jag det ;)

4 Anita A:

Ser ut som ett tämligen abstrakt konstverk, din förklaring behövdes! Kul.

5 Bertil:

Det var inte lätt att hitta den tråden....måste vara en mobiltelefon....:)

6 Monica o Jacob:

Ja du hon måste vara jä---gt vig i alla fall;-)))
Men en viss charm har den och passar bra till temat;-)
Ha en skön kväll;-)

7 Eva Trillian:

Ja, alla konstverk är ju inte helt lätt att se vad de föreställer, som sagt! :) Ibland vill man ha konstnären tillgänglig för att förklara hur h*n tänkte :)

8 Cecilia Artista:

Lite märklig skulptur, både abstrakt och lite föreställande.
Kul med julmarknad på Konstfack! Den hade jag gärna gått på!

9 Birgitta - FOTO:

Känns som om ngn sitter fast i skruvstädet ;)
Ha det gott Erik!

10 Violen på Brandholmen:

Tycker att skulpturen har vackra former, sedan spelar det inte så stor roll vad den föreställer. Tack för att du lämnade en förklaring!

11 Hanna:

Trodde först att det var något deformerat ankare. Svårt att se kvinnan... ja och telefonen, men det är väl så med konst, det sitter i betraktarens ögon. Kul att du visade oss den :0)

12 Marit Johansson:

Hahaha.. det är inte all konst jag förstår mig på :)

13 Linnéa:

Den har jag inte tänkt på! Nästa gång skulle vi kanske göra en konstvandring i omgivningarna. O vill gå på Skansen, sen glöm nu inte ateljerna nästa helg!

Svar: Kylan håller på att knäcka mig... vet inte om Skansen lockar så mycket. Vi får se, säkert ses vi kommande helg. :-)
Erik

14 juanna:

Ibland är konst ganska obegripligt!!
Men det sätter igång fantasin!!

Kommentera här: