Mat, mat


När jag var inne hos en bloggkompis noterade jag att Fototrissen är tillbaka efter sommarlovet, kul.
Nu när OS avslutas på ett både pampigt och trevligt sätt, med tydlig partystämning så här på söndagsnatten. Oj så mycket bra popmusik av hög brittisk kvalité och så många minnesvärda godsaker. Får återkomma i ämnet i annat inlägg, nu till fototrissen. :-)
Första temat innebär även tävlingsdags, med priser från Coolstuff.

Mat är onekligen ett stort fototema. Vilka matiga bilder ska jag välja?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lite förklaring till trissen.
Sval sushi kan vara gott ibland på sommaren.
Men grillat hör verkligen sommaren till. :-)
Då kan kanske en ostrik potatisgratäng passa bra. Så blev det en matig triss till slut.
 
Grattis till de fyra åren Helena!
 
 
 
Här finns många andra bidrag, 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Artlover:

Ja, jag gillar de två översta därför magen kurrar nu:-) Jag har också sushi i mitt bidrag:-) Mums!

2 Annelie-Singapore:

Smaskiga triss du bjuder på!
Sushi är väl inte någon favorit, men vackra bilder brukar det bli.
Grillat och potatisgratäng gifter sig bra tillsammans.
Ha en bra dag!

3 Beppan:

Sushi är aldrig fel - och bra gör den sig på bild dessutom!!
Grillat hör ju sol och sommar till. Fast denna sommar har det väl aldrig grillats så mycket i regn....

4 Eva:

Varierande mat :) Smaklig triss!
Och visst var det en häftig avslutning i natt? Britterna kan det där, och de har ju mycket av allas vår musikhistoria på sin bakgård s.a.s. :))

Svar: Verkligen mycket bra musik under avslutningen. Det blir tomt nu...Kul att trissen är tillbaka.
Erik

5 Della:

Jag tar och väljer det översta. Sushi är aldrig fel.

Svar: Kan förstå att du gillar det, med tanke på vart du farit och varit. Kul att du tittade förbi.
Erik

6 Gunvor:

Mmm..nu blir jag hungrig. Men jag håller mej till dieten. Grillat med potatisgratäng är smaskens.
Jag kollade också på den pampiga avslutningen, men ögonen ville inte vara med ända till slutet så jag var tvungen stänga av.Häftigt var det!

7 Tina:

Mycket god mat och för mig så gillar jag grillat bäst. Tyvärr så har det inte blivit många grillkvällar i år. Sushi är väl ingen höjdar favorit för mig men en och annan bit går bra. Fin frestande triss.

Svar: Kan hålla med dig, det blev inte så mycket grillat denna sommar. Kan det ha med vädret att göra? ;-) Hoppas veckan blir bra.
Erik

8 Hanna:

Jag hoppade över första trissen för säsongen, är ingen expert på att fota mat. Gillar dock dina bilder, förutom sushin... OS-avslutningen var rejält pampig. Kul att de plockat in Eric Idle med sin kända uppåt-låt. Gillade också John Lennons och Freddie Mercurys gästspel från graven.

Svar: Kan bara hålla med dig om avslutningen på OS, det var kul att se.Jag är inte heller någon duktig matfotograf, men ville bidra med en triss. Ha en skön vecka.
Erik

9 Åke:

Vad är en sommar utan grillning? Inbjudande bilder, men sushi kan jag inte med. Ettan blir klar favorit :)

10 Linnéa:

Att grilla då o då under sommaren är aldrig fel. Denna sommar har det inte blivit så mycket grill, men ändå. Suschi är svalt, gott o nyttigt om den är fräsch. Potatisgratängen ser god, men den hoppar jag. (Riktig kaloribomb).

Ha det gott vi kanske ses.

11 Pumita:

Grillat är inget jag springer benen av mig för... nästan brottsligt att säga det i Sverige, haha... men jag vill ha sushi. Och jag vill ha det nu! :p Läckra bilder!

Svar: Finns mycket jag hellre äter än grillat, men det händer ibland. Den här sommaren har det varit mindre grillat än det brukar vara... Sushi är verkligen gott!Kul att du fixar med fönstertemat, bra att veta.
Erik

12 Stare Ström/Kråkvinklar:

Potatisgratängen tror jag skulle sitta fint till mina grillade pärlhöns. Fast det har de inte kommit på i Togo än. De färdiggrillade hönsen var insvepta i inoljade papper och klara för att avhämtas. Modell korvkiosk hos oss.

Svar: Aha, jag undrade lite vad det var. Kul.
Erik

13 Pysselfarmor:

Jag föredrar det grillade och gratängen den ser "gräddig" och god ut!

Tack för besöken på mina bloggar ;-))

14 Nett:

Men så gott det ser ut, nu börjar jag bli hungrig här :)

15 Anki:

Sushi... har aldrig smakat, men det blir väldigt vackert på bild :) Visst hör grillat till sommaren och gärna tillsammans med en smaskig gratäng...
Och angående svamp... har sett att ni har gott om svamp i Stockholmstrakten... men här finns ingenting än... ingenting förutom kantareller då kan jag tillägga :)

16 Annelie:

Jag blir sushisugen, otroligt sushisugen......

Kommentera här: