Stenigt fönster.


Höll på att missa veckans fönster! När jag var inne hos ett par bloggvänner blev jag påmind, tur det. :-) Susanne vill ha ett stenigt fönster denna vecka. Efter lite letande fann jag ett passande arkivfönster, ja det blev faktiskt två olika (även olika ålder). Verkligen från en stenig miljö, det syns kanske i båda fallen!
Blir mitt bidrag, sent inlämnat (ursäkta Susanne, har haft annat att tänka på) men hellre inlämnat än inte...




Rena grottillvaron. ;-)

Tar med ett annat stenigt fönster, ett takfönster.



Väldigt gammalt fönster är det också.

Vill du kolla in andra fönster, gå till kommentarerna hos Susanne!



Fler steniga fönster här

Erik

Kommentarer:

1 Kerstins foto:

Oj vilka fina fönster. Gillar speciellt den första bilden.

Ha en fin dag.

2 Susanne:

Snyggt, speciellt det första! Kan inte låta bli att undra var de finns någonstans.

3 Ninni/fotografia:

En väldigt vacker grotta! Vilken härlig miljö i den första bilden. Av någon anledning tänker jag på Afrika...kanske Tunisien eller Marocko??

Min bild på korkekarna var inte av den bästa kvalité när det gäller ljuset men om du tittar på den av ekarna som står till höger närmast kameran så ser du kanske att stammen är mycket mörkare nertill än upptill. Så den är skördad. Men sen växer ytskiktet ut igen och man kan skörda trädet var 9:e år. Oftast står det skrivet årtal på barken. Men någon lukt kan jag inte påminna mig. Jag ska försöka komma ihåg att tänka på det nästa gång jag åker till Portugal :)

Nu får vi leta fram något maskinellt fönster...hur det nu ska gå.

Må så gott!

4 Pumita:

Woow, helt underbart! Så läckert! Jag hittar inga ord. :)

5 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna. Stämmer bra Ninni! :-) Nordafrika är det första fotot. Ganska svalt under marknivå, ett fantastiskt hotell.

Om någon undrar så är det andra ett takfönster från Pompeji. Kändes nästan som man var i en grotta. Man kan se lite av alla vackra väggmålningar som detta fina palats hade då, för 2000 år sedan. Ganska nyligen det grävts fram. Väl framme börjar färgerna blekna på en gång, så kan det gå. ;-)

6 Jah Hollis:

Stenigt och vackert. Snygga färger.

Och nu är det redan dags för ett nytt fönster.

Jag har ju börjat jobba igen och inte haft någon chans att fota fönster, dessvärre. Jobbet tar för mycket tid från det man hellre vill syssla med. :-)

Ha en fin helg!

Kommentera här: