Kommentarer:

1 SigridfraEnget:

Hmmm? Pelare?

2 Lena o Tommy:

Så fint solen lyser ner.Vad är det där röda och gröna som är på bilden?

3 Birgitta - FOTO chip:

Täkte också på pelare. Här är du verkligen från "down under" :)

Valde det objektivet för att slippa byta mellan mina 55-250 och 18-55.

Kollade några recensioner och sedan valde jag det :)

Är så nöjd med mitt 55-250 men inte där det inte går att backa ;)

Ha en fin onsdag!

4 Lena o Tommy:

Okey...babord och styrbord:)) Jag är inte alls hemma på båtgrejer!

5 Ting o Tankar:

Klurar lite... Pelare. Visst?

6 Malys Krok:

Er det pæler, som noen tror? Jeg klarer ikke å se hva det er? Takk for hilsen! Denne pennen ble vel sist brukt en gang på 1950 tallet, vil jeg tro, senere fikk vi fyllepenn og penn med blekkpatron. Og så tørrpenn som vi sa. -Margit-

7 Erik "Semlan":

Visst är det pelare, bropelare. :-)

Där uppe går både tåg och bilar!

8 Fru Hansson:

Snygg bild! Slussen kanske?

9 Anki:

Häftigt...!! Härlig bild. P som pelare!!

10 Cecilia Artista:

Rejäla bropelare!

Vad är det gröna och röda?

11 Bitten:

Ovanlig bild som får alla att tänka till lite.

12 Anne-Marie / Grandmother:

Ovanlig bild, vad är det gröna och röda som lyser fram så effektfullt?

13 Anneli - A'la Foto:

Pelare....bra tolkning av p:et! :O))



Ha en fin dag!

14 Erik "Semlan":

Okej, flera undrar över pinnarna som hänger där. Det är farleden som går där under bron!

Rött och grönt, står för babord-styrbord (dvs vänster-höger på land).

Hoppas den förklaringen räcker? :-)

Jag är själv ingen sjöbuse, är nog snarare en landkrabba. ;-)

15 Marianne:

Pelare. Snyggt. Är de gröna och röda Pinnarna någon typ av varning? Kör inte för nära?

16 LissenTo:

Många broar i fina Stockholm för all trafik, många som vill dit.



Det var vid havet och varmt, jag klädd i shorts och linne. Mannen stod i skuggan och jag "frågade" om jag fick fota. Det var okey!

17 jonna d:

En klurig tolkning men väldigt fin bild - fint spel i ljuset.

//jonna d

18 4U2:

Hum, tänkte "På rad" men såg din förklaring:)

Ja du, pistage chokladen, mörk för hälsan (ler) köpte jag för jag gillar pistage smak och tänkte testa. Äter annars inte så mkt godis, mest glass!

19 Kerstin:

Kul med den bilden. Det är inte så vanligt att se pelare "där under".

20 Elisabeth:

Så fint ljus på de röd o gröna pinnarna bland alla pelare. Ha dé!

21 Millemilla:

pinner og pæler! Kreativt bilde. Likte lysstrålene som kommer inn der.

22 anemonen:

Tjusigt foto och P som i pelare tror jag visst att det är. Nej jag har inget med tåg att göra. Det är gubben som kör tåg och jag kikar in i förarhytten ibland,

23 Janne:

Vacker PelarPassage.

24 Lena A:

Pinnar eller pelare eller kanske båda? snyggt tolkat!

25 Ingrid Andrea i Den Hemmelige Hagen:

Fin tolkning:) Originalt motiv:) Hva for ærend hadde du under den broen mon tro?

26 Pysselfarmor:

Mmmm...nu har du hamnat under bron! ;-)) chansar på Centralbron...rätt? Var där i våras och tog många fina bilder...så fint ljus där.



snygg löst av dig porslinsfigur

min tanke var dock P som i Påg

27 Tant Marit:

SNYGGT fotat, blev du blöt? ;-)

jag funderade också över det röda och gröna, kom fram till att det borde betyda styrbord (höger) babord (vänster), fast jag undrade ett tag om det var sådana pinnar man använder när man övningspaddlar, det blir som en slags slalom... Svårt att förklara om man inte vet vad det är, men kul att din bild engagerar så många och tvingar en att TÄNKA! Det som är så svårt, höhö...

28 Bildgatan:

Riktigt läckert foto och de två färgranna "pinnarna" ger också lite mer.



Angående min egen bild -Jag har inte paddlat där och paddlingen kom egentligen med som en bonus. "Bryggan" där mannen står och håvar sik heter pata och är uppbyggd just för håvning av sik även om en och annan lax också hamnar i håven.

29 Anni:

Plockepinn :-P

30 Mariane:

Fantastisk lys på Pillerne - og farverne i midten bryder ligesom stilheden i billedet. Ingen disharmoni :)

31 Bjørg Nina:

Heisann!



Vi kaller det påler eller på dialekt pælær ;:OD)

Kommentera här: