Promenad i Vinterviken.




På väg ner från Örnberget mot Vinterviken för en skön promenad.

Att kunna ta en promenad i omgivningarna är en lisa för själen just nu.
Hösten påverkar lövträd och andra växter. Så länge de färgglada bladen sitter kvar på träden är det vackert. Bara att njuta!


Foto taget ut över Vinterviken.



På väg ut mot Rävudden.

Någon rovfågel hade en hare eller var det en katt (?) mellan klorna när det flög iväg från trädskuggorna vid Rävudden till mer ostört ställe. Blev totalt överraskad och hann inte fånga fågeln på bild, tyvärr. Rovfågeln var stor, undra vad det var? Vilken naturupplevelse!



Ovanligt att se två större lastbåtar (på Mälaren) mötas utanför Rävudden.



Utsikt från Rävudden över Vinterviken mot Örnberget och båtklubben.



Noterar att sanden på promenadvägen nyligen har bytts mot "knottrig" asfalt.



Få (ingen!) valde att sitta ute vid Wintervikens café.



En del av Vinterviken.

Friskt i luften och trevligt ta en promenad med dottern när hon kom förbi.



Inlägget passar ju bra till fototemat  

Ha en skön dag! :-)


Erik

Kommentarer:

1 Beppan:

Förstår att du njöt! Härligt färggrann höst! Spännande med rovfågeln... Synd att du missade att fota!



Här viner vinden - uppåt 13 sekundmeter i byarna - och regnet piskar rutorna. Längtar ut och röra på benen, men jag passar just nu. Tycker att det ljusnar i horisonten ut mot havet...

2 Carpe Diem:

Visst emlan, just nu är det otroligt fint ute. Färgen på löven och höstsolens ljus. Love it! Älskar dn bild från Rävudden över Vinterviken. Fantastiskt vacker fokus och färgerna är ljuvliga. Ha en fin da du mä :-)

3 Gittan:

Underbara höstbilder!

4 SigridfraEnget:

Vilka fina omgivningar att promenera i!

5 Lena o Tommy:

Vilken underbar promenadväg och vilka vackra höstbilder.

6 agnetha:

Tittade in som hastigast till dig men blev kvar en stund för att följa dig på promenaden. Vilket härligt väder du har. Här har det varit grått, grått grått hela dagen. Det är först nu som solen kikar fram lite. Härlig natur du har man kan inte tro att du bor i Sthlm, eller OOOPS!!! det kanske inte var så kanske jag blandar ihop. Du förstår jag vet ju inte var Vinterviken, Örnberget eller Rävudden ligger. Det är i alla fall väldigt vackra foton och kanske det var bra att du inte hann fånga rovjakten på bild, lite läskigt tycker jag.

Själv har jag pustsat och tätat några fönster idag. Inget vackert att lägga ut i detta temat. Fast jag ärbra nöjd med resultatet nu ser jag ut genomrutan igen och så slipper jag draget i det rummet.

Hadet så bra

7 agnetha:

Oj va jag slant på tangenterna. Inte har jag "pustsat" jag menade putsat. Ha, ha ha....

8 4U2:

Vattnet, det saknar jag på mina promenader för det gillar jag också. Härliga bilder!

9 Elisabeth:

Vilka härliga höstfärger! Ögonfröjd utan like! Ha dé!

10 Charlotta:

Hösten är perfekt för promenader. Det ser fantastiskt ut på dina bilder.

11 Pialotta:

Ja du, det är så himla vackert nu.. ser du fotat människor bakifrån .. med tanke på ett tidigare inlägg ;) Fint de.. I Like :)

12 Lasseivomma:

Tack för promenaden i den fina miljön.

Även i storstaden finns verkligt sköna lufthål.

Dessutom har ni gott om fik, lyckostar...

13 Iris Berggren:

Hej, tack för fina bilder!

Iris B (nyinflyttad i Ornsberg)

Kommentera här: