Utrymt x2


Det rivs och så byggs det nytt! Jag lyckas fånga lite utrymda fönster ibland, innan allt är rivet. Så var det bland industrierna i närområdet tidigare i år.
Men nu tror jag faktiskt de tar en paus i byggandet, när väl bostadshusen som ersätter bland annat detta industrihus i nordvästra delen av industriområdet i Örnsberg är färdigt om ungefär ett år.



Denna industrifastighet på Jakobdalsvägen finns inte mer.

Så finns det kontor där alla som jobbat där ganska fort blir omlokaliserade till helt andra lokaler i helt nya områden. Jag smet in på våningen under och passade på att få detta foto på utrymda lokaler, kontorslandskap som tömts på det mesta. Lite kontorsmöbler finns kvar. Det ekade verkligen öde i lokalerna.



Men ljuset var fortfarande tänt i de tomma lokalerna, undrar varför?

Se där två ganska olika varianter på utrymda fönster eller hur?
Susanne som håller i fönstertemat har själv fått utrymma sin bostad efter vattenskada, trist när olyckan är framme. Men det blev ju ett passande fönstertema, he he. ;-)




Andra fönster hittar du här

Erik

Kommentarer:

1 Hanna:

Ja det är verkligen lite sorgset med alla hus som rivs. En del av dem kunde ha levt vidare många år till. Bra bilder på temat!

2 Klimakteriehäxan:

Våra fönster (ditt nedre) denna gång är lite släkt ... fast det var släckt när jag tog min bild ...

3 LissenTo:

Ibland hänger man inte med i det där byggandet och rivandet. det kan inte dom som låter lyset vara på.



Jo det är nog dom små sakerna som är det bästa i livet :-).



Ha en fin helg. // Lissen

4 Pysselfarmor:

Jag tycker det har blivit en "rivningsvåg" igen...riva och bygga nytt och fyrkantigt/dött...jag är inte så förtjust i det. Blir mycket "stelare och sterilare" på något sätt i de nya byggnaderna.

5 Jah Hollis:

Det var rejält utrymt där. Och den översta bilder är väl i samma genre som min.

PS. Din länk från Susannes sida ledde inte hit. DS.

6 larans:

Två bilder på samma utrymda tema. En talande kombination på alla de förändringar som hela tiden tycks pågå i samhället, på gott och ont.

7 Anna ..smyger in:

Mmmmm allt har sin tid brukar jag säga..vi går vidare..men ibland stannar man upp och tänker till..när människans behov går före tjusiga gamla byggnader som man alltid varit van att se..suck ja sånt är livet..

Ja eller hur temat är hämtat ur Susannes liv den här gången :)



8 Leena:

Jag tycker det rivs mer än någonsin nu. Och byggs nytt också. Hela Jönköping är ett enda stort rivnings- och byggarbetsplats tycker jag som inte är där dagligdags. Första bilden är lite deprimerande, kontoret är ju jättefint så hoppas att de som jobbade där fick flytta för att utrymmet inte räckte till längre och inte att arbetsplatsen skulle läggas ner.

9 Jah Hollis:

Det verkar fortfarande vara fel länk. Fast det är ju lätt att googla fram dig (även om Erik Saade dök upp precis före). :-)

10 Erik "Semlan":

En gång när jag var inne då kunde jag klicka mig rätt. Så vid nästa besök hos Susanne då fungerade det inte!?

Konstigt. Kul att jag fått några kommentarer... :-)

11 Mia:

Ödsligt, tomt...och verkligen utrymt!

Kommentera här: