Inramning.


Helena (som håller i Fototriss) vill se någon inramning eller snarare vill hon se adjektivet inramad.
Om det är ett substantiv, adjektiv eller ett verb, det gör kanske en viss skillnad i tolkningsmöjligheterna! ;-)
Inramad begränsar ganska mycket kan jag tycka. Undrar hur många som bryr sig? Tolka kan vi göra så olika, det är kul. Denna triss är också en tävling! Du kan vinna priser från CoolStuff, bland årets julklapp 2011.
Kul, jag deltar i tävlingen. :-)

Kanske ska jag bara låta tankarna fara lite fritt och bjuda på några bilder, så får betraktaren tolka.















Jag lägger till en liten förklaring till min triss...

Första fotot visar på en inramad reparation i Liljeholmens galleria. Golvplattor har lossnat, kanske på grund av allt slitaget från shoppingkunder och behöver limmas fast på nytt. Gallerian är inte gammal (drygt ett par år) och redan krävs reparationer ...?

Foto två visar upp en inramad entré till en butik inne i stan. Med både entrématta ute på trottoaren och stora krukor med växtlighet på varje sida av dörröppningen för att välkomna besökarna (eller kanske locka dem?). Krukorna kunde man inte köpa inne i butiken.

Tredje fotot är ett lite annorlunda fönster, lite bakvänt på sitt sätt. Notera träramarna i de två skyltfönstren. Tjejen med cykeln som passarer förbi blir nästan inramad, he he. ;-)

Dessa tre inramade får bli mitt bidrag denna söndag.



Många fler bidrag här


Erik

Kommentarer:

1 Nukke:

Du har hittat intressanta inramningar !!!



Önskas trevlig söndag !

2 skogsfrun på dal:

Bra inramaD tolkning. Cykelbilden är särskilt fin tycker jag. Tänk så mycket man ser när kameran är med;-)

3 Tinezza:

För mig räckte det med att titta på bilderna och jag ser det inramade i alla tre. Första bilden kan ju inte bli mer klockren :) Helt klart inramad utan förklaring. Cykelbilden blev min favorit

4 Eva:

Finurlig och bra triss :-)

5 Rantamor-På Näthinnan:

Jamen där lyckades du rama in hela temat med dina foton...

som jag skrev eller kom på så är ju varje objekt vi fotar inramad i fotot....eller.????



Tjingelingen på en söndag...

6 Barnens Hjältar:

Jag var där för 1½ vecka sedan (styrelsemöte) och trampade på lösa golvplattor faktiskt :P

Fin trissat !!

7 Oliver:

Tack för bilderna och kommentarerna. Kunde ha svurit på att bild ett visar en konstinstallation av något slag, vilket den på sitt sätt kanske även är?

8 Lena o Tommy:

En jättehärlig triss du bjöd på.

9 ormbunke:

Den sista bilden föll jag för. Ha de gott. Anita

10 4U2:

Sista gillade jag bäst för jag tänkte precis som du! ;)

11 Madeleine:

sista bilden var ju klockren =)

12 Linnea:

Det var kul tänkt och väldigt snabbt uppfattat. Att du hann med tjejen i fönstret tyckte jag var jätte-roligt och fyndigt!

Tack för din kommentar hos mig - Mollan hälsar

13 Misswhatsit:

En bra triss med varierande inramningar. Den sista är riktigt klurig och blir favoriten idag:)

Tack för kommentaren hos mig och ha en fortsatt trevlig söndag!

14 Cecilia Artista:

Du har ju lyckats riktigt bra med din inramade triss! Faller lite extra för den sista bilden. Blir också förtjust i de snygga krukorna!

Tack för din kommentar!

15 Marie-Louise:

Snyggt trissat - som vanligt :)

16 Rajson:

Trevlig triss där jag gillar trean lite extra. Är svag för "rena" bilder och här blir det en fin kontrast mellan tjejen och det lite halvtrista bakgrunden.

Hade tyvärr inte så mkt tid inne på Fotomässan. "Rymde" från Tdl-mässan bredvid.

Kikade mest på fotoutställningen och lite böcker. Kollade med Photohome där jag gjort fotoböcker och passade på att köpa en bok av den duktiga fotografen Anna Ulmestrand.Blev ingen tid över till att titta på grejer.

Hade nog lätt gått där en hel dag om man lyssnade på demostrationer osv.

Ha det gott!

17 Maria Lundmark Hällsten:

Vilka inramningar du bjuder på, tumme upp!

18 Monica o Jacob:

Vilken tur att det blev ett fuskbygge så du fick din inramade bild, här har dom fått gräva upp en hel väg som bara var 2 år gammal den sjönk ihop när tjälen släppte.

Bra triss favorit blir bild två, gillar gräs.

Ha en bra söndagkväll;-))))

19 Gammelsmurfen:

Men det här var väl en bra triss..

20 Lasseivomma:

Fyndigt och varierat.

Jag gillar dispositionen i bild 3. Så där kan det bli när fotografen är lite extra vaken.

Ha en bra söndagskväll.

21 Monica:

Bra där! Första bilden får mig att tänka på nån polisfilm... var det där det hände?!

Nu sprang min fantasi iväg.

Ha det gott! //Monica

22 Anitas Blogg - Malta:

Det blev ju en riktigt fyndig och bra triss du fick till. Dina förklaringar i slutet behövdes egentligen inte eftersom dina inramningar var ganska så tydliga. Men bra ändå eftersom allt kan tolkas på olika sätt. Hälsar Anita från Malta

23 Beppan:

Intressant triss! Ett extra plus i kanten för den sista bilden! Riktigt läcker... :-)

24 LEna Norgren:

Härliga bilder och trean blir min klara favorit, bra fångat!!!

25 Kicki:

Bra inramning på triss!

26 SigridfraEnget:

Flera inramade saker här...;-)

27 Pialotta:

Jo nog är det så alltid att vi tolkar olika och det är ju det som är klangen i melodin :) Du har hittat dina egna på ett fint sätt, tycker jag.. sistan den är ramig den ;) Ha de..

28 Kerstins foto:

Vilken rolig triss du bjuder på, jag gillar speciellt den sista bilden. Rent och snyggt med det tråkiga om än inramade fönstret i bakgrunden.

Ha en fin måndag.

29 Tant Otto:

Fin fina inramningar...tredje bilden bäst ...dubbel inramning där.. :)

30 Cici:

Om man har ögonen med sig så hittar man inramningar nästan överallt, vilket dina bilder visar. Trean blir min favorit.

31 Pysselfarmor:

Tredje bilden blir min favorit..."ren", rörelse, få färger - elegant!



Tack för de fina orden - jag såg "konst" i mina blickar genom objektivet på annorlunda motiv.... modern konst kanske ;-))

ha det bra

32 jonna d:

Dina bilder är alltid så bra. Gillar den sista bilden skarpt.

//jonna d

33 Caroline:

Snygga inramningar, speciellt den sista bilden gillar jag!

34 Paul Crnic:

Fin triss.

35 Mats:

Fin serie, gött jobbat!

36 Anita:

Sköna bilder i trissen! Jag riktigt hajade till när jag såg rulltrappan, trodde jag var ensam om det motivet.

37 Cici:

Svar: Jag trodde att kanske inte så många skulle uppmärksamma min utställning bland allt annat som fanns att se, (och min man var ängslig för att jag försökte göra mig märkvärdig, jante, jante), men förvånansvärt många gjorde det, och jag fick många fina och snälla kommentarer. Helt över förväntan, jätteroligt.

38 Lena Lindgren Hertz:

Väl fångat i vardagen, gillar jag.

39 Jah Hollis:

Visst var det inramat. Klart godkänd triss.

Kommentera här: