Himmelska bilder #58


Ännu en fredag och dags besöka ett trevligt fototema. :-)

Petunia i Norge håller i 

Lite lustigt tycker jag det är idag, denna fredag är det 11.11.11. :-)



Utsikt från Liljeholmsbron.


Äntligen solsken igår. :-)
Hoppade av tunnelbanan i Hornstull och promenerade hem i eftermiddagssolen.


Motljus över bron.


Utsikten från Liljeholmsbron åt Årstahållet till.

Fick åka med på Nybohovshissens premiärtur upp på berget (jag bjuder på några bilder, klicka så blir de större!).
Hissen har varit stängd för reparation den senaste tiden. En buss har ersatt hissen under reparationen, men nu går hissen igen!


Premiärresan med hissen. En dam ville inte åka med, smet ut och gick istället, när hon fick reda på att det var första turen sedan reparation. Hon kanske var rädd att hissen skulle stanna halvvägs?


Tur grabbarna hade nycklar, ingången var låst uppe i Nybohov!


Tillbaka till "himmelsk". Uppe vid Nybohov är utsikten fin.


Kanske känner du igen något torn?



Detta foto kunde ha varit med i ordlös onsdag nu senast eller hur? Temat var "please be seated".


Blev några foton tagna över utsikten från Nybohov.

När solen började försvinna så blev det märkbart kallare.


Mitt bidrag denna fredag.
Här finns många fler bidrag att beskåda


Erik

Kommentarer:

1 Anette:

Flotte bilder, Erik! Ha en fin helg :)

2 TorAa:

Vilken tur for dine lesere at solen tittet frem. Herlige bilder og takk for heisturen

3 Pysselfarmor:

Fina bilder...men Liljeholmsbron kan jag åka bil, buss och mc över, men se går det gör jag inte för då får jag svindel. Utsikten från Nybohov är fantastiskt vacker...



trodde att den norska katten med den standardiserade kommentaren kjempefin bild hade varit här redan ;-) hon har hälsat på mig och några andra ..hua!

4 Pysselfarmor:

Tänkte bara tala om att min himmelsbild är från veckan som var....klickade av den på väg till jobbet en morgon...stod på trappan hemmavid. Vi bor ju på "landet" ;-)) rött hus med vita knutar på en höjd, men runt omkring är det andra villor och kejde- och radhus. Dock endast fem minuter rakt in i skogen där vi kan plocka svamp - massor denna höst. Nä huaaaa inga glashissar gillar jag, men jag kan åka hissar där jag inte ser ett smacka. Flyga är inte heller några problem bara jag inte tittar ut när planet stiger och landar.....i januari bär det av till Thailand i två veckor. Gissa vad jag bl.a. ska göra där ------ klicketi klick klick klick i massor. Får nog ta med mig extra hårddisk att spara bilder på. Ha det bäst och njut av hösten....förstår mellan raderna att du är "ledig"....hoppas det ordnar sig.//kram Gun

5 Mormor:

Jeg hadde ikke tatt heisen, tror jeg, men utsikten ville jeg gjerne sett. Hva gjør man da? Tar heisen.



Ha en fin søndag

Kommentera här: