Tankfullt fönster.

Veckans fönster fortsätter fast sommarsemestrarna florerar...
Susanne
klurar till det med temat "tankfullt fönster".


Nästan bara "ett hål i väggen", men ett bra ställe på Västerlånggatan att "tanka på".

Varma dagar kan man behöva tanka vätskor av olika sorter ganska ofta, för att hålla balans i de samma. Brukar ofta ta med en vattenflaska att ha i väskan, men den var redan tömd!
Så det blev till att kliva in genom dörren för att få en god kopp kaffe (också vätska!).


Tankfullt vid fönstret. Notera de små vattenglasen, perfekt till espresson!

Kan även tänka mig att baristan kan hamna där och tankfullt betrakta förbipasserande genom fönstret när han inte har kunder eller anledning att pyssla med disk eller sin glänsande espressomaskin.
Jag kände mig nästan förflyttad ner till något kaffeställe i Neapel eller Florens, men baristan talar svenska. Han berättar att kaffet är direktimporterat från Italien. Samma sak med goda tilltugg.
Förbaskat god espresso! Väl värt ett besök när du är i Gamla stan. :-)


Får bli mitt bidrag denna lördag.
Bland kommentarerna här hos Susanne finns fler fönster

Erik

Kommentarer:

1 Susanne:

Sååå italienskt så det skriker om det! Känner mig förflyttad ner till Italien igen när jag ser de här bilderna. Längtar till värmen och macchiaton, men får bärga mig en månad till.



Adressen Västerlånggatan 60 ska jag lägga på minnet inför nästa Stockholmsbesök. :)

2 Pumita:

Kaffetankning är en livsupprätthållande åtgärd för mig och bör repeteras med jämna mellanrum! Om kaffet är italienskt blir det en guldstjärna i kanten. :p

3 Rajson:

Tankställe för Italiensk kaffe, kan det bli bättre?!Knappast.Oväntat att finna en sådan pärla som Västerlånggatan. Brukar undvika den av ngn anledning!Men nu får jag anledning att ta en titt in nästa gång jag kommer till Kungliga Huvudstaden!

4 ElStiffo:

Caffellini och Sci-fi-bokhandeln är de enda affärerna på Västerlånggatan som är värda ett besök.

Det förstnämnda har utsökta italienska, söta små, bakverk, mums.

5 Mona:

Vilket mysigt ställe. Gillar när det känns genuint och så gillar jag de små vattenglasen. Du har lyckats få så härlig känsla i bilden där baristan pysslar vid sin espressomaskin.



Min bild på Junggrens café är tagen på Avenyn i Göteborg. Ganska högt upp strax innan korsningen vid Engelbrektsgatan.

6 Pysselfarmor:

Ahaaa...slinker du in där också !!

Vilken fin känsla du fått i bilderna.

7 Birgitta:

Helskön och väldans fyndig tolkning!!!

Kul med så annorlunda grepp - ha ha :)

Bravo!

8 larans:

Och inför valet bland alla de kaffesorterna blir man väl också ganska tankfull! :-)

9 Erik "Semlan":

Tack få hjärtligt för kommentarerna. :-)



Böjd att hålla med angående Västerlånggatan, knappt man tror att något så bra kan ligga där! Som ElStiffo nämner är "Caffellini" udda för att det är så genuint bra och ganska billigt också. ;-) Det mesta längs gatan är bara "krimskrams"-butiker.

10 Jah Hollis:

Det var ju en fin variant på ett svårt fönstertema (jag har själv inte lagt in något bidrag än).

Mina "konstiga" skor på mitt andra Fototrissbidrag är helt enkelt ett par gamla favorittygskor i två färger. De är så väl använda att det är flera hål i dem (och därför syns även strumpor och någon sorts innertyg genom hålen). Ibland är det svårt att kasta saker. :-)

11 Jah Hollis:

Nu har även jag fått till ett fönster.

12 sven:

det var många tank-tolkningar på en och samma gång.

13 heksann:

Det var ju tankfullt på många sätt. Väldigt aptitretande, man blir verkligen kaffesugen. Fina bilder med vackra färger och fint ljus!

Kommentera här: