Vilket hus!


Via  Susannes fönstertema och deltagaren Ninni (som tar mycket vackra foton!) fick jag se vad Länsmuseet Gävleborg har för fint pepparkakshus i entrén. Vilket bygge, klart imponerande!
Kolla mer på Ninnis fina fotografier här!



Vilket vackert pepparkakshus. (Foto: Tomas Jakobsson)


Konstnären Margareta Persson har för tionde gången gjort ett fint pepparkakshus. Denna gång extra stort och fint. Här artikel i lokalpressen!
Slottet har hela 145 spröjsade fönster!



Henrik Paninders pepparkakshus, också en vinnare!

Vet att Arkitektmuseet har en utställning på Skeppsholmen, kolla här! De utser även vinnare i sin pepparkakehustävling, de finns här! Hela 6235 deltog i tävlingen.
Vill du se pepparkakshusen pågår utställningen några dagar till (till 8 januari 2012).


Annika Sörnäs vann publikens pris i år.

Erik

Kommentarer:

1 Tina:

Vilket pepparkaksslott !!

Jag är riktigt imponerad på mitt yrkes vägnar för jag vet vilken tid det tar att få ihop ett sånt bygge.

Ett riktigt Gott Nytt Fotoår önskar jag dig :))

2 Ninni/fotografia:

Tack för den länken Erik :)Visst blir man imponerad av hur mycket möda folk lägger ner på att baka pepparkakshus. Jag såg faktiskt förra årets bidrag på Arkitekturmuseum. Det är säkert lika sevärt i år.

För övrigt så gör Margareta Persson dockorna/figurerna som finns i öppningarna i huset, både små och större varianter med högst personliga ansiktsuttryck. Tyvärr ha jag inget bra foto på någon av dem.

Ha en fortsatt fin nyårsafton!

3 judotter:

Tjusigt bygge. Vilken tid det måste ta och få ihop alla delar och dessutom göra det vackert.

Önskar dig en god fortsättning!!

4 ElStiffo:

Jag håller med publiken.

Kommentera här: