Röd Fototriss.


Fann lite passande rött igår när hela familjen samlades kring matbordet. Helena som håller i Fototriss tycker att vi gärna kan välja motiv som inte är så "juliga", så jag gör precis det. Dottern L. kom över och stod för matlagningen och bjöd på specialgjord lasagne till oss alla. Denna vecka är det även tävling som jag deltar i, med vinster från CoolStuff.







Dotterns hjälpande hand, med sin (röda) brännskada på armen.



Tomatsåsen sprids ut över de färska lasagneplattorna.







Så blev det en triss denna söndag också. :-) Jag försöker skapa snyggare matbilder, inte så lätt. Med lite mer träning kanske det kan bli lite snyggare matbilder? Kan nämna att dotterns lilla olycka hände tidigare i veckan under annan matlagning hemma hos sig. ;-) Lasagnen blev mycket god om du undrar.
Akta er vid kommande julbak från varma bakplåtar och annat hett! Glöm inte att släcka stearinljusen när ni lämnar rummet! :-)




Andra röda fototrissar här

Erik

Kommentarer:

1 Lasseivomma:

Ser gott ut, även i advent kan man njuta en lasagne. En och annan mindre brännskada kan det ju lätt bli i allt stöket. Bra dotter som fixar mat flera gånger i veckan.

Ha en fin adventsöndag.

2 Pysselfarmor:

Det är lätt hänt i stöket att bränna sig. Det viktiga då är att spola skadan i kallt vatten (inte iskallt utan litet kyligt bara) länge för det gör att bildandet av blåsor hålls nere.

Så skönt att få sitta och vänta på middag utan eget stök och bök.



Jag "hoppade på" julkalendern som du nog såg, men jag hoppar av nu för det blir tydligen ingen gemensam länklista hos arrangören och nu har jag tröttnat på att ägna flera timmar åt att leta efter vilka som är med, kommentera, men aldrig få något återbesök....trist med sådan oordnat arrangemang, som hade kunnat vara väldigt kul.

Ha en skön andra advent.

3 Rantamor-På Näthinnan:

Oj oj oj blås på det onda...

ja heta plåtar är inte att leka med...

samma sak gäller när man limmar pepparkakshuset med det heta sockret...

jag har bränt mig så nu är jag extra försiktig...

Mumsigt gott ser det ut....

idag kokar jag ett grislår...doftar så gott i huset...

och gott lir det jag vet...



Tjingelingen

4 LEna Norgren:

Nu fick jag ett middags tips...härliga trissat

5 Linnea:

Slutprodukten blev ju både röd och apitilig trots, brännskador och lite möda. Fin triss.

Tack för kommentar hos mig/Linnea

6 Erik "Semlan":

Ja, nu har jag förtydligat lite i texten... ;-)

Tack för besöken så här långt. :-)

7 Monkan:

Brännskador är inte roligt, men det är nåt magnetiskt i alla fall i min ugn, mina händer dras alltid mot det brännheta.



Lasagnebilden är min favorit, ser gott ut och fina färgklickar med grönsakerna.

8 Oliver:

Ajajaj, är min första tanke. Brännskador är inte att leka med. Lasagnen ser väldigt frestande ut och det är roligt med så många variationer på det röda!

9 Kjell E:

Snålvattnet rinner. Ja man säger så här i Sjuhäradsbygden, när något ser gott ut, som man inte kan komma åt.

Hoppas brännskadan läker.

Ha det gott.

10 Cecilia Artista:

Så trevligt att ha en dotter som kommer hem och lagar god lasagne! Bilden blev riktigt bra tycker jag!

Ha en trevlig vecka!

11 Monica o Jacob:

Ser verkligen mumsigt ut, att bränna sej är inte kul jag är fena på att göra det när jag tar ut saker ur ugnen.

Ha en skön andra advent;-))))

12 Axart:

rött varmt och sen varmt och rött gått, det läker nog till sig brännskadan, hoppas maten var god:)



AX

13 Barnens Hjältar:

Mumsigt värre, jag har aldrig gjort lasagne på färska plattor men får nog pröva det :-) Ha en fortsatt fin söndag!

14 Annelie Esséus:

Usch ja, det är lätt att bränna sig på plåtar, det går på en hundradels sekund så är olyckan där.

Hoppas det läker bra bara och inte gör allt för ont. Det GÖR ont att bränna sig.

Härligt triss.

15 Pialotta:

Det här ser gott ut.. tyvärr så händer det att jag oxså får brännskador av ugnen.. något rött i början, jag sätter på Alovera direkt så löser det sig ;)

16 Tinezza:

Nu blir jag hungrig. Men här vankas det pizza.

17 photoartbyanna:

Haha, ja röd är ju en varningsfärg också, så där har du fått till en extra dimension! Fin, annorlunda och sammanhängande triss! :)

18 Leena:

Ajaj ... så ont det gär när man bränt sig. Hoppas det lägger sig snart och inte gör så ont. Men lasagnes så smaskig ut, det är verkligen GOTT!

19 Monica:

Ajaj... inte sådär vidare värst någon härlig upplevelse. Men bra triss vart det ju av eländet :=)

20 Hedwig:

En riktigt fräsch triss, frånsett brännskadan. Kul med matfoto, men inte så lätt, precis som du skriver. Bra jobbat i alla fall.

21 Fia:

Frestande fototriss, men aj den stackars brända handleden!

22 Cici:

Aj, aj det som gör så ont att bränna sig! Men rött blev det och en röd rätt så vackert på den mörkblå tallriken. Det kanske blir en kokbok så småning om kanske?

23 Eva:

Skön chosefri triss :-) Gillar!

24 ormbunke:

Det där såg inte riktigt bra ut med brännskadan men det som såg bra ut var den goda maten. Ha de gott. Anita

25 Pysselfarmor:

Kolla in denna länk för 365+1 2012!



http://365foton2012.wordpress.com/

26 Pysselfarmor:

Kolla in 365 bilder bloggen för nästa år - för du är väl med?

http://365foton2012.wordpress.com/

27 Beppan:

Rött och matigt hos dig. Och rätt ont - Usch...

Matbilder är kul - men svåra att få till - jag testar också för fullt...!

28 Sister Moonshine:

Fina matbilder med röda inslag. Aj aj aj. Hoppas flickan snart är återställd.

29 Anni:

Vilken klart annorlunda triss! Du fick mig att genast kika på hur min brännskada ser ut, för visst har jag (och dottern) precis likadana som din dotter! Min har dock bleknat ordentligt, den är inte precis purfärsk längre.

30 Nett:

Det blev ju snyggt, lasagne är så gott och den där ser inte dum ut alls, fin triss bortsett från brännskadan som måste göra ont. Ha en fin start på veckan.

31 Tant otto:

Åh god röd triss... men var är köttfärsen?

Jag tänkte först lägga in en kroppsdel i min triss...klippte mig illa så blodet rann...men i sista stund ändrade jag mig tur var väl det för det var ingen vacker syn!



32 Lairama:

Ajdå... någon har verkligen offrat sig för kokkonsten :)

Kul triss.

33 Ma:

Det var en fin triss. Maten såg god ut. Hoppas brännskadan läker ordentligt....

34 LenaHertz:

Lasagneröd, jag tycker du fick till riktigt aptitretande rödtonade matbilder. Illa med armen men slutet gott allting gott :)

35 Åke Blomqvist:

Matglad triss från köket. Mindre trevligt med handen.

36 Linda Åkerström:

Goda matbilder :) Brännmärket kändes säkert inte så trevligt men bilden passade ju in i trissen. :)

37 Erik "Semlan":

Tack för alla kommentarer. :-)

Jag fortsätter titta runt...

Nu är finalisterna utvalda i tävlingen.

Kommentera här: