Trampa på!





Det jag omedelbart tänker på när temat är "trampa". Fantasilöst, ja kanske? Men härligt att cykla runt i förorterna!

Eller så mitt alternativ. Kanske bättre?


Iakttagit på stan under en av många promenader. Fotot från Kungsträdgården.

En tålmodig pappa ville inte bära sin son utan tyckte att han kan gå själv. Vilket pojken inte ville, så han började gnälla och skrika. Pappan fortsatte förklara att han inte orkar bära grabben, "du kan gå själv, du är så stor nu".
En stund senare kom de gående hand i hand förbi där jag satt och fikade under almarna. Pappan hade helt klart "vunnit" över barnet, som glatt gick bredvid och babblade på om vad han såg. Av ilskan fanns inga spår. Tålamod är en dygd när små ska gå själva, trampa vidare i sin takt.
Eller hur?



Andra tolkningar här, 

Erik

Kommentarer:

1 4U2:

Ja, vi tänkte rätt så lika ... :) Fina bilder och din kommentar gällandes sista bilden gillar jag. Tänk att bära så stor liten :)

2 ormbunke:

Det är inte så lätt att trampa på med de små fötterna.Men de orkar mer än man tror. Ha de gott. Anita

3 Anonym:

Det gäller att vuxna har tålamod ibland och det är inte alltid så lätt att förklara för barn.....eller hitta på saker så att det "går som man tänkt"....tänkte på mitt barnbarn Linnea som trampade på i nästan 6 kilometer när vi var "upp och ned" till fjället.



Fina bilder och bra text - en fin helhet!

4 Pysselfarmor:

Men va' hände???

Jag hade faktiskt fyllt i alla fält ordentligt...



5 Anonym:

Men nu har jag försökt kommentera två gånger till....



Jag fyllde i alla uppgifter i förra inlägget men de "föll bort" .....jag vill liksom inte vara någon som lämnat kommentar ;-)

6 Erik "Semlan":

Beklagar att blogg.se krånglar. Trist när det blir så ibland.

Hoppas att det snart funkar igen. ;-)

7 Mona:

Härlig tolkning och suverän bild på pappan och sonen. Det syns tydligt på bilden att pojken inte är nöjd över situationen. Så bra att det löste sig för dem.



Min trampa är gammal och rostig. Hittade delar av en gammal cykel i ett ödehus i somras.

8 Bildgatan:

Gillar verkligen din tolkning och speciellt när jag får höra historien bakom. Även första bilden tycker jag om, känner rörelsen.

9 Birgitta:

Sådana föräldrar behövs :) Du trampar då inte på samma ställe Erik ;) Bra tolkning!

Kommentera här: