Olika texter.



Text kommer till oss från allla håll. Ibland instruktiv, som här.



Ibland lite klotter, som här på elskåpet. Fick mig att le och knäppa bilden.



Informativa texter som den här brukar jag läsa.



Ibland både informativ och debattskapande text.

Finns mycket texter i vårt offentliga rum, i alla fall i Stockholm. Ibland hamnar texter på mina bilder. Då har jag inte ens berört all textreklam som sköljer över oss. Reklam, både bilder och text! Det får vi säkert anledning att återkomma till, kanske i något annat fototema?



Mer textbidrag här

Erik

Kommentarer:

1 Biggan:

Oh , Fjäderholmslinjen gör mig varm om hjärtat. Fint åskådliggjort tisdagstema, en härlig blandning dessutom!!!

2 Biggan:

Hade inte hunnit publicera mitt Tisdagstema - du var så snabb!

Välkommen åter om du har tid och lust!

Hoppas det är OK att jag lagt upp dig på min länklista.

Du har så mycket intressanta Sthlms-bilder plus att du verkar se det där lilla extra!

3 Mad World:

Fina bildexempel på text i vardagen. Jag orkar däremot aldrig läsa stora informativa textmassor, men jag har väl för bråttom, antar jag.

4 Annelie-Singapore:

Fina bilder du bjuder på till temat!



Helt rätt, visst är det bruna bönor som är min älsklingsrätt och stekt fläsk är bäst till.



Ha en fortsätt bra tisdag!

5 Artlover:

Ja, här var det olika kombinationer av text ser jag.

Svar: Ja, det var några stycken i skogen. Kolla in på min hemsida: http://leifhammar.se/photo-album/photo-album-bilkyrkogarden/

6 Klimakteriehäxan:

Fjäderholmarna är värda en utflykt.

Gör du möjligen som jag gör allt oftare: tar upp kameran och plåtar texter som jag aldrig skulle komma ihåg? Bra på sammanträden (i st f anteckningar), bra på utställningar när man vill minnas ett konstnärsnamn t ex.

7 Kerstins foto:

Bra tolkning på temat, vi översköljs av text så fort vi slår upp ögonen. Text som sticker ut blir genast mycket roligare, som den på elskåpet t ex.

Jodå, plattorna i mitt inlägg är kinesiska tecken och med hjälp av Annelie i Singapore har jag fått veta att det är årstiderna som representeras och då förstår man att det fattas en, för det finns bara tre. De har nog tappat bort vintern, precis som en annan vill göra. ;)

Ha en fin dag, Erik.

8 Monica:

Ja här var det text, bäst gillar jag tvåan en text och kludd att bli glad åt;-))))))Härligt med en feeling;-)

Ha en bra kväll;-)))

9 4U2:

Mycket olika var det ja!

10 Lasseivomma:

Jag har förstått att du är en textens man. Mycket text var det i dina bilder.

Du är också en berest man med gott minne, för visst ligger Supgränd i Ystad.

11 Leena:

Kul att se lite Stockholmsbilder för en lantis som jag :) Fint bidrag till temat, visst är vi omgivna av texter överallt.

I Budapest drack jag nog mest vin, som jag gör annars också. De har ju fina viner där så då ville jag passa på. Men öl är gott när man är riktigt varm och svettig!

12 SigridfraEnget:

Härlig fotat! Tycker om bild två. ;-)

13 Beppan:

Texter av olika slag.... Ibland blir det bara för mycket, så man får sålla. Orkar inte ta in allt.

Bra bilder till dagens tema!!

14 Veronica:

Gillade klottret, det var lite sött :) Fina bilder!

15 Beate:

Här fastnar jag helt klart på "klottret" som också får mig att le.

16 4U2:

sv: du har helt rätt! Jag konstaterade när jag lade upp bilden vilket land de tillverkats i och tänkte lite som du. Så visar de ett inslag på nyheterna idag om t.ex samma klädkedja där man hittat en hel del kläder med gifter kvar. Så är det detta med hur mycket hinner man läsa, vad prioriterar vi?

Tack för din givande kommentar!

17 Pysselfarmor:

Här var det texter av olika slag.....jag är en sådan där som ställer mig och läser nogsamt en sådan skylt med informationsmassa...ja jag kommer inte ihåg allt sedan, men det jag tycker är viktigt

;-)

klottret kan vara irriterande ibland, men här ler man ju!

18 Mona:

Här var det texter som är värda att läsas. Upprustningen av parken låter väldigt intressant. Det ser ut som om det kommer att bli jättefint. Och så ska det snart vara klart. Om dom håller vad dom lovar...

19 joanna- att leva med Aspergers syndrom!:

Hej jag heter Joanna är är 23 år.

När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.

Så besök gärna min blogg:)

kram

Kommentera här: