Vinklade fönster.

Nu var det ett tag sedan jag var med i Susannes fototema Veckans fönster.  Hög tid att delta i detta trevliga fototema.
Waxholmsbolagets (välmatad hemsida!) båtar släpper av passagerare vid Slussen innan de åker in mot kajerna vid Grand Hotel. Där pågår ett större renoveringsarbete med kajen där sightseeingbåtarna brukar ligga och stora delar av kajen är avstängd, även där Waxholmsbåtarna brukar stå när de inte är ute och åker i skärgården. Undrar om de hinner renovera klart till sommarens turistsäsong?
Ska du besöka Stockholm i sommar? Mitt fönsterbidrag innehåller lite turistinformation. ;-)


Pågående kajrenovering.


(Klicka på bilderna så blir de större!)

Nu till fönstertemat, waxholmsbåtarna har vinklade fönster! Bjuder på flera av båtarnas vinklade styrhyttsfönster... lite olika.


Waxholm "ettan" är kantig, men lite vinklade fönster finns där. Bakom båten syns Kaknästornet.


Bättre vinklar på m/s Väddö. Kantiga (gula) Etnografiska museet på Skeppsholmen skymtar till höger på fotot.


m/s Söderarm syns de vinklade fönstren tydligt.


Vill du se mer vinklat?

Klicka här och kolla bland kommentarerna (klicka på adresserna, url:en)!


Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Ja, det var en fin variant av vinklade fönster. Jag har väl vid något tillfälle varit ute med en av båtarna en bit, till någon holme i skärgården där vi badade och drack öl i solskenet.

Beträffande stationen i Malmö, så visst bryter den nya delen mot den gamla. Men det funkar på något vis ändå enligt vad jag tycker. Detta är ju inte huvudingången, utan lite av en baksidesingång och omgivningarna kring den är inte klara än.

Och Glad påsk till dig med!

2 Susanne:

Vattnet är ju det som gör Stockholms så väldigt vackert. De gånger jag besöker huvudstaden strövar jag ofta längs kajkanten med min kamera. Någon enstaka gång har jag tagit en färd med båt, oftast med Djurgårdsfärjan, men även Waxholmsbåten har jag äntrat.



Glad påsk på dig också!

3 Karin:

Stockholm är alltid lika vackert och jag njuter så av att anlända med tåg och njuta av vattnet och allt det andra fina. Kommer nog inte iväg till Stockholm förrän den inbokade konferensen i september. Många vinklade fönster du visar upp. Angående dina funderingar kring Dockplatsen....den finns i Malmö och Region Skåne har byggt helt nytt där i de "tjusiga" kvarteren. Regionhuset har lämnat Lund!!!

Kommentera här: