Lika men olika.

Ett klurigt tema denna vecka, alla lika, alla olika.
Hade det i bakhuvudet när jag var ute på en längre promenad i det fina vädret på lördagen.

                       

Jag tänkte lite som rubriken på inlägget, finns en likhet i motivet, men de är ändå olika.


En cykel är en cykel, men det finns många olika modeller här i Aspudden.


Fyra olika byggkranar runt det senaste husbygget i Örnsberg industriområde.


Avslutar med några besökare vid en borgerlig begravning i Vinterviken.

Det här blev ett roligare tema ju mer jag letade motiv och fotograferade, kanske blir det en triss till den här veckan?



Andra tolkningar här,   

Erik

Kommentarer:

1 Carina@PocoLoco Creativo:

Klockren triss! Sista bilden är min favorit, människan med sina likheter i all olikhet.

2 Maria G:

Superfin och bra triss!

Ha en bra dag!

3 Monica o Jacob:

Det löste du snyggt måste vi säga, byggkranar ja man börjar lessna på denna bygghysteri i och runt Sthlm;-(

Ha en skön söndag;-)

4 LEna Norgren:

Härlig triss och bra tolkning...för mej är alla byggkranar lika men för kranföraren är det nog en himelskvid skillnad....och sista bilden med så många lika fast olika....mångfald är härligt.

5 Ingalill:

Härligt triss :)

6 Mad World/Bittens bilder:

Bra tolkning och fina bilder. Gillar den sista mest, trots sorg och ledsamheter.

7 Rantamor-På Näthinnan:

En klockren triss i lika/olika.

Gilar dom trista svartklädda människorna som är utspridd överallt efter att deltagit i samma cermoni, men nu kräver sin frihet....



Ha d gott från en som sitter i hubilen å bloggar på väg till Haparanda.

8 Mia:

Gillar fotot med cyklarna!!

9 Helen:

Kul med lyftkranarna, jag har en snarlik bild själv, och hade svårt att bestämma mig för om jag skulle ta med den eller inte.

10 Toves Foton:

Kanonbra! Bra variation! Cyklarna blir min favorit!

11 Monkan:

När jag fotat mina cykelbilder på asfalten kom jag på att kunde ha fotat äkta cyklar också :) Min favorit i din triss är sista bilden, de försöker se lika ut men ärdå olika... Fast inför döden... osv.



Jo jag hoppas också att björnarna kommer till Stockholm för vi har nog inget lika stort torg som Helsingfors, så kanske finns det en chans då at fånga all på en bild :) Jag gjorde ett försök (se inlägget innan), men det gick inte riktigt. Kossorna var också fina, men var nog inte lika många.

12 Skogstrollet:

Härligt triss - så verkligt olikt mitt!

Cyklarna i rad blir till ett gytter tillsammans.

Den känslan tycker jag säger mycket om utmaningen!

Den blir min favorit.

13 Misswhatsit:

En fin tolkning till veckans triss. Bra variation. Sista fotot blir nog favoriten. Den förmedlar en känsla av positivitet och allvar.

Ha en bra söndag!

14 Lena/isis:

Jätte bra tolkning. Lena/isis

15 Lasseivomma:

Bra tolkning av ett roligt trissämne.

Den sista bilden innehåller en bra stämning, även om den är allvarlig.

16 Nukke:

Oj hur solen skiner fast de har begravning. Liksom hopp eller tröst. Varierande bilder. Alla intressanta.

17 Len@:

Blev en härlig triss, gillar cyklarna på första bilden...Tack för kommentaren hos mig ;)

18 foto CHIP - Birgitta:

Både himmelskt och jordnära i din tolkning - kreativt!

19 Tant Otto:

Bra triss på ett svårt tema...bild nr 3 blir min favorit människor är verkligen ett bra bevis på att alla är olika men ändå lika...alla är unika!

20 Kerstin:

Mycket fin triss, Erik. Jag gillar tänket. :)

Extra plus för den sista bilden med människorna.

När det gäller att blogga från husbilen så är det nog Rantamor du ska kommentera hos. Jag sitter tryggt i soffan. ;)

Ha en fin vecka.

21 Lisa:

Gillade bild nr 1 mest. Ett oerhört mångfald av cyklar är verkligen alla lika men olika.

22 Jah Hollis:

Mycket bra triss och visst finns temat lika/olika inom många områden. Jag tänker på det när man ser bilder på våra världsledare när det är dags för fotografering vid olika toppmöten. Gubbar i kostym till 99,9 procent, fast även de måste ju vara olika.

23 ElStiffo:

Aktivitet.

24 Bibbi:

Klurig tolkning. Fina bilder du fick till.

/Bibbi

25 Barnens Hjältar:

Fin triss!

26 Camilla:

född döv och kan alltså mycket tsp! ;)

27 LissenTo:

Gillar också cykelbilden bäst.



När det gäller borgerlig begravning, så tänker jag mej den med blandad klädsel. Inte bara mörk.



Ha det gott.//Lissen

28 j:

hej, den sista bilden är från min pappas begravning. Du råkar inte ha fler bilder? Om du skulle ha får du gärna mejla mig: [email protected]

29 Erik "Semlan":

Svar till j:

Tyvärr har jag inga fler bilder.

Kommentera här: