Kommentarer:

1 Rantamor-På Näthinnan:

Härligt grönt i din andra bild. Är sommarn så långt hunnen hos dig ??

Här har vi inte musöron ännu ens, men snön är nästan borta....inte allt på norr sidan om huset.



Bild nummer ett är min favorit. Mums....



Ha dgott.

2 Monica o Jacob:

Läskig grön färg på bakverket, hoppas det var gott.

Bild två var läcker med sin skira vårgrönska;-)

Ha en bra Onsdag;-)



3 mimmi:

Vad är det för bakverk? jag vet inte om jag skulle testa att äta det utan att få reda på vad det är ;)

fina bilder på dagens tema :D

4 Annelie:

Du är modig du, som vågar äta en grön kaka! skratt

Fast jag är ganska säker på att den var god, det ser ju ut att vara choklad i den!

Såg att du skrev hos Rantamor att det blommar i Kungsan redan?! Jag var där förra veckan och då var det inga blommor, men då måste man ta en tur dit nu då! Det är ju enormt vackert när de slår ut...

5 Kvasthilda:

Yikess.. Den ser giftig ut :-) Är det blåbär i den? Björnbär?



Har inte bestämt om jag ska hänga på i veckans OO än. Måste bli arkivfoton i så fall. bäh Får se.

6 Anette:

hihi, gröna bakverk ser ut som mintsmakande - så det hoppar jag över:-) Men den härliga grönskan nedanför den gillar jag skarpt. Inget är som den där första vårgrönskan tycker jag. Det är väl att det är så efterlängtad kanske. /Anette

7 Anneli - A'la Foto:

Så otippad bild den första! Det gillar jag! Ser ganska god ut dessutom! :O))



ha en fin kväll!

8 Misswhatsit:

Härligt grönt på dina bilder. Bakelsen ser intressant ut, men det blir nog det gröna i naturen som blir favorit.:)



Tack för kommentaren hos mig.Blomman på mina bilder är en lilja som jag köpte till min svägerska i lördags. Tror den blir vit när den slår ut.

9 Photos by Storm:

Ser inte riktigt vad som finns i den gröna tallriken men jag antar att det är något gott. Den andra bilden är däremot väldigt tydlig. Min bild är från arkivet, tagen den 16 maj förra året. Så vi får vänta någon vecka till/Lis

10 Agneta:

Kakan såg verkligen spännande ut :)

11 Maria-Thérèse:

Oooh. Har alltid tyckt att gröna bakverk ser lite läskiga ut dock!!

12 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna. :-)

Ni som undrar över den ljusgröna "mazarinaktiga" bakelsen hittar mer om detta på ett lite nyare inlägg.

13 Kerstin:

Den där bakelsen var ett riktigt kul inslag. Men det spirande gröna frestar mig må du tro. Här grönskar inget än så länge, bara krokusar och tussilago. Vi har också kalla nätter, några minusgrader varje natt gör ju att det dröjer med grönskan. Så ni ligger före. Men vi har ju våra långa ljusa sommarnätter att njuta av. :)

Ha en fin torsdag.

14 Mona:

Den färgen på ett bakverk har jag aldrig sett. Men det ser gott ut. Härlig skir vårgrönska i din andra bild.

15 Carina:

Jag som är väldigt sötsugen just nu faller naturligtvis för din första bild!

16 LissenTo:

Den kakan var en ny variant på mazarin,smaskigt god hoppas jag.

Grönskan som kommer nu är ljuvlig............



Ha en skön helg. Kram Lissen



Idag ska jag lämna över nycklar från den gamla lägenheten, skönt!

Kommentera här: