Trasigt


Rester efter ett trasigt fönster.

Susanne vill se ett trasigt fönster. Det är inte så svårt. Med en viss regelbundenhet möts jag av ett eller flera trasiga fönster när jag kommer upp från tunnelbanan och ska lämna stationshuset. Eller så möts jag av denna syn när jag kommer ner till tunnelbanestationen på morgonen på väg till dagens värv.
Jag vet att det kostar SL stora pengar med all förstörelse som sker med de kommunala färdmedlen i stan. Jag har svårt att förstå varför det sker, vi vill ju alla kunna använda bussar och tunnelbana, så varför förstöra?


Här har man hjälpligt lagat ett stort fönster på tunnelbanestationen i Örnsberg i väntan på ny glasruta.


Andra trasiga fönster här, 
Erik

Kommentarer:

1 larans:

Jag håller med dig att det är svårt att förstå all denna förstörelse. Det är ju förfärligt att det är så lätt att hitta trasiga/krossade fönster. I gåt

r gick jag förbi en klädesaffär i Lund, där någon tydligen roat sig på natten att slå sönder de flesta fönsterna! Man blir så förb....!

2 Susanne:

Usch då, den här typen av trasiga fönster gillar jag inte alls, men är väl medveten om att de är alltför vanliga. Även i mitt hus har de förekommit efter någon vild fredagskväll i stan.

3 Pumita:

Usch ja, vardag för många. Och dyrt blir det, vansinnigt dyrt!

4 Vivan:

Tråkigt med all denna förstörele!

Undrar vad det beror på?

Kramen!



5 Della:

Nej, jag fattar inte heller varför det skall vara intressant att förstöra. Någonting verkar så fel.

6 Ninnie:

Jaa, oj, här var det VERKLIGEN trasigt!

Kommentera här: