Ovanför mig.

                                         


Detta Torsdagsfoto kunde bli en längre fotovandring med fler bilder, men jag väljer bara ett foto. Det finns just nu anledning att se uppåt när man rör sig inne i stadsmiljön. Många hustak har både snö och istappar som ibland rasar ner på trottoarer och gator. På vissa gator är det fullt med varningsskyltar, rep och avspärrningar. Se upp!


tippetapp... nere i Vinterviken.

Inte så orginellt kanske, men mitt bidrag lika fullt denna torsdag.

 

Andra bidrag finns här,   

Erik

Kommentarer:

1 Anette:

Haha........kolla in mitt bidrag så förstår du varför jag skrattar;-)

Tycker det var ett bra val./Anette

2 Lisa:

Tycker istappar är rätt "snygga", hann inte med att fota nagra, de tinade bort i rekordfart...

3 anki:

ja i år finns det gott om istappar, har man otur kan man få en i skallen.. :)



fin bild och bra tolkat av temat



ha en skön dag

4 Pumita:

Dem ska man akta sig för... de är förrädiskt vackra!

5 LissenTo:

Jag det gäller att ha koll när man går längs gator.

Både uppåt, neråt och framåt, puh!

Ha en skön dag!//Lissen

6 Maria G:

Istappar är vackra, men ack så farliga att få i huvet. Det gäller verkligen att se upp när när man är ute.

Ha en bra dag!

7 Rantamor:

Ta på dig hjälmen omedelbart dessa tappar är inte att leka med.

Men man kanske kan använda dom i fredagsdrinken???

D blir nog en longdrink...



Ha en bra torsdag.

8 Monica o Jacob:

Skulle inte åka in till stan utan störtkruka;-)

Snyggt fotade istappar.

9 mimmi:

Ja nu gäller det verkligen att se uppåt så man inte får dessa i huvudet,

Det var bra fotat och en jätte fin vinkel på det :)

10 Cecilia Artista:

Ja istappar ska man se upp med!



Snyggt fotat!

11 mimmi:

Hej :) ja här töar det för fullt :) Härligt men det är iskalla vindar så det blir ingen lång foto promenad idag :)

Svar: när jag fotar månen använder jag bara slutar tid nu ..det andra blev så krångligt att ställa in varje gång ..och det går lika bra med att bara ta slutar tid och testa på hur hög man vill ha .. ibland får man ta 500 i slutartid ibland mer eller mindre .. så enkelt är det :)

12 Kullagulla:

Håller med dig om att istappar är högaktuellt. Här varnades det för istappar som var över 3 meter!! Totalt livsfarligt. Snyggt fotat.

13 Monica o Jacob:

Nä inga egna får, blir för mycket jobb att vakta dom mot hungriga 08:or hihi

14 Hasse A:

Morrn Erik.



Är det sådana där som kallas för "hjärnspikar"?



Det går inte att gå och drömma på gatan....



Ha de bra.



Hasse A

15 Kerstin:

Jag tycker att det blev ett bra inlägg till temat. Nu är det med risk för liv och lem man går på trottoarerna.

Ha en fin kväll.

16 SA:

En i sanning aktuell bild!

Kommentera här: