Fototriss - gissa temat

                             

Denna vecka blir det spännande, Helena skriver följande; Det handlar om GISSA TEMAT. Och det innebär alltså att ni själva väljer vilket tema ni vill ha i era trissar och sedan blir det gissningslek då era besökare ska försöka klura ut vilken som är den röda tråden i era bilder. Så denna triss får vi leka lite. :-)
Så här kommer nu tre foton som alla tre hör till samma, mitt tema. Kan du gissa vilket tema jag tänkt mig?
Lycka till, bloggbesökare.

  





Detta är min triss, har samma tema tänkt till alla tre.
Är det något foto du gillar mer än de andra två, berätta gärna det med, alltid kul att veta. :-)

HÄR kommer ett svar nu idag, torsdag (I slutet av det inlägget.).

Andra trissar att gissa tema på här,
                                                   

Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Kul variation på bilderna, men allt pekar på att temat är hetta. Det sista är ju en typisk hetvägg. :-)

2 Monica o Jacob:

Vi kör på hetta, finurlig triss.

Favoriten får bli semlan som får det att vattnas i munnen;-)

3 Barbro S:

Jättebra och fiffig triss. Ordet blir förstås hetta.

Mittenbilden blir min favorit, med sin exotiska touch får den mig att längta bort.

Hos mig var det katter som spanade, så ordet var kattspaning.

4 Pillargontanten:

Het! Het eld, het sand, och Hetvägg :O)

5 cat:

Värme och hetta var ju självklart för mig i de två första bilderna och så får jag tacka Jah Hollis för att jag fick klart för mig hur semlan passade in i temat :) (Jag äter inte semlor, så hetvägg är inte något jag har nära i tankarna)

6 Ingalill:

Hetta. Härliga bilder :)

7 Helena Kulle:

Skulle också gissa på hetta :)

Kul triss.

Sv: japp det är mina strumpor, mina mystrumpor :)

Ha en fin söndag.

/Helena

8 Gammelsmurfen i Nyehusen:

Inget mer att tillägga än att mittenbilden blir min favorit fotomässigt, men hetvägg är inte dumt det heller

9 Anna ..dansar in:

Himmel så bra...hetvägg..mmm det blir just en semla här till fikat..

10 anki:

fina bilder alla tre och jag gissar nog lika som de andra, hetta, värme.. :-) den från badstranden blev min favorit bild



ha en skön söndag

11 Pumita:

Hetta kan det mycket väl vara, som föreslås här, men min första tanke var tradition. En förklaring är på sin plats antar jag: bild nr. 1 får symbolisera majbrasa (nej, att bränna papperskorgar är ingen tradition även om en del ungdomar i vissa stockholmsskolor tycks tro det), nr. 2 kunde vara pausen under ett kamelrace och nr. 3 är en gammal svensk tradition. Njaa, jag gissar på hetta ändå.

12 Milla:

Elden är het, stranden är het och semlan... kallas för hetvägg. Het är det gemensamma.

13 Fia:

Jag gjorde samma tolkning som flera tidigare har gjort - värme: eld, sol och hetvägg.

Kul! (som vanligt!)

14 Solvarma Irene:

Hej!



Ja det som slog mig när jag sett alla bilderna var hett.



Den första bilden är mest het för mej, eld fascinerar mej alltid.



Må gott, önskar Irene

15 ALiCE med ICE:

Hmm, jag fattade inte men när jag läser kommentarerna förstår jag att temat är "Het"... fast att semla kallades hetvägg visste jag inte heller så det kanske förklarar att jag inte fattade? Haha hur som helst kolla gärna in min triss också http://www.andrews.se/trollflickans/fototriss-gissa-temat/#comments

//ALiCE med ICE

16 Marie-Louise:

värme blir min gissning. Ha en bra dag, jag gillar oftast närbilder, så semlan blir min favorit, men elden är så fin också. Ha en bra dag.

17 Misswhatsit:

Satsar på hetta. Nu är det ju många före som gissat så jag hakade på. Finurligt. Detta med semlan visste inte jag heller. Man lär nåt nytt varje dag.;)

Mitt tema var mycket riktigt skottning. Idag har jag dock njutit av Wasaloppet.

Ha en bra söndag!

18 Della:

Het, fick jag det till och jag verkar inte vara ensam om det :)

19 Irrhönan:

Att de första två hörde ihop gissade jag, nånting med värme. Men var semlan kom in... Nja... :-)

20 Christer:

Kallas en semla för "hetvägg"? Det hade jag ingen aning om. Jag trodde att Erik "semlan" själv var het så att det räckte! :-)

21 Lena:

Den var bra, jag fick tänka lite....haha...Hetta blir mitt svar...... ;)

22 Rantamor:

Ja tanken på het dör ju inte alldeles fel upp i alla dina bilder.

Hetvägg, vet du det åt jag när vi var små. Då brukade mor koka upp mjölk, och blanda i kanelbullar som blivit lite torra. D va smaskens när man va liten.

Men ha nog hört att semla i varm mjölk kallas hetvägg.



Ha en bra dag.

23 mimmi:

kan det ha med värme att göra :) Den bilden i mitten gillar jag bäst ..den säger mer än tusen ord :)

24 Hedwig:

Hetta, jamen så självklart, när jag ser vad andra skrivit.... Såg inte mjölken runt semlan nämligen...

25 Gärdsmygen:

Trodde först att det handlade om dej när semlan kom upp:) Men het var det så klart! Het triss!

26 skogsfrun på dal:

HETTA! något man saknar i den kalla nord just nu;-)

27 Pialotta:

Het helt enkelt eller är det helt fel.. nej, tror inte det;-)

Kul kombi i alla fall:-)

28 Pennelina:

Jag tror det handlar om hetta :-)



Kram från Pennelina

29 Photos by Storm:

Hetta är svaret. Och jag lägger min röst på hetväggen. Fin kamelparkering också/Lis

30 Maria:

Hetta säger jag också för visst är sista bilden en klassisk hetvägg.

31 Monika:

har läst kommentarerna och drar så slutsatsen att det handlar om hetta. :-) Gillar mittenbilden bäst! Där skulle jag gärna vara nu.

Kommentera här: