# 87 - i bakgrunden

                                  

Knepig Fototriss denna vecka. Men det är bara skoj när Helena (denna triss var tydligen sambons idé) får oss att tänka till lite. Det blev denna triss efter lite väljande och funderande.


Kanske kan du finna anledningen till att jag och alla andra står där på Skeppsbron?

 
Några parkerade bilar nere på kajen vid Söder Mälarstrand.


Hasse Sax spelar ett solo på Diset. Det var fullt med folk på puben den kvällen och ett skönt gung i musiken.


Dags lämna in mitt bidrag och lägga mig! Ha en skön söndag. :-)
Lovar att kolla runt senare idag bland tolkningarna.

Andra tolkningar på "i bakgrunden" här,

(Hi, hi. Det blev en "oslagbar" tolkning... Kolla Mister Linky listan så kanske det klarnar varför jag så övermodigt skriver som jag gör...)

Erik

Kommentarer:

1 TrädgårdsTuristen:

Bra triss, verkligen.

Gissar att ettan var en bild från skidtävlingarna på Slottsbron vid slottet, nu i veckan.

2 Barbro S:

Bra tolkning, så skarp tvåans motiv är. Anar väl att det är skidåkning där i bakgrunden, mitt i stan, kul!

3 Camilla-Bilder Av Livets Lust:

Ja, den skidtävligen såg jag ju på tv...

=)

Härliga bakgrundsfoton du bjuder på idag!

4 Jah Hollis:

Antar att det kan vara skidsprint som pågår i bakgrunden på den första bilden. Det ser trevligt ut på puben.

5 Jane:

Snygg triss!

Din andra bild var verkligen läcker, det ser ut som om det är från en miniatyrstad - bra jobbat!! :)

6 Rantamor-På Näthinnan:

Ja där hade du lyckats hitta många fina bakgrunder. Kul med ett ema där man verkligen får fundera lite.

Bra den med skidtävlingen vid slottet, då behövde ju inte kungen resa så långt..=)



Ha d gott.

7 Gammelsmurfen i Nyehusen:

Mitten är min favorit knappt före de andra två

8 Misswhatsit:

En härlig triss. Roligt att man får tänka till lite.

Skidtävlingarna följde jag på TV.

Livemusik är också något jag verkligen gillar.

Ha en bra söndag!

9 Gunvor:

Jättebra bilder på temat.Fin triss du fick ihop.

10 anki:

härliga bilder var det här..en mittersta, wow, den gillar jag.. :)



bra tolkat



ha en fin dag

11 Chris och Jonas:

Kajbilden var riktigt läcker.

/Chris & Jonas

12 CamillasFoto.se:

Älskar andra bilden. Tiltshift är läckert. Har inte testat att göra det själv än.



Hoppas det går bra i din bandyfinal.

13 Jah Hollis:

Problemet med min travhäst var att den lämnat kusken bakom sig på Jägersro. Den sprang helt solo mot Ystad med tom sulky. Polisen och folk från travbanan var snabbt på plats och tog hand om den stackars kusen. Och jag kunde fortsätta mot jobbet.

14 Nukke:

Bild med musik är bäst !!!!

15 Monica:

Bilden ner mot bilarna är fin...med suddig båt bakom :)

16 Daniela:

Bra triss, hur sjutton fick du till den andra bilden, jätte häftig, ser ut som allt är i miniatyr :)

17 Majsan:

Härlig triss! Bild 2 blir min favorit. Jag gillar hur båten i bakgrunden ligger skuggad.

18 Solveig - lifeblog:

Min favorit blir tvåan - för den ser så konstig ut .... "häftig " kanske är rätta ordet.

Härlig skidsprint - såg det på TVn - men nu får det sluta snöa ....

19 Louise Alexandersson:

Häftigt m bilarna å båten



Kram Louise

Kommentera här: