Lite randigt.

                             


Varför mjölkförpackningarna är randiga har jag aldrig förstått.

För 78:de gången ger Helena oss ett nytt tema, randigt. Det får bli två nytagna foton och ett lite äldre, från en resa i november in till city. Har haft att göra idag, finner att det redan på söndag eftermiddag har lämnats in nästan hundra tolkningar på randigt. Många är flitiga och snabba med att lämna in bidrag!


Utsidan på detta kontor är både färgglatt och randigt! Hur det är på insidan vet jag inget om.

Utan att bli för långrandig i skrivandet så kommer här mitt tredje bidrag (för de som känner mig inget konstigt val).


En period använde jag denna slips mycket, nu hänger den mest...

Lite blandat randigt, gillar du temat finns det många fler tolkningar här...

                                        

Uppdatering: För första gången blev det fel adress hos Mr Linky på Fototrissen. Hmm, ja, det är ju mänskligt att fela, eller? Sorry Helena. Märkte det först nu på kvällen, undrar om några kommer att hitta hit? Vi får se...
Men nu är i alla fall länken rätt, lite före midnatt (suck).
Erik

Kommentarer:

1 Helena/Bildbloggerian & Fototriss:

Jag hade precis rättat din första länk, men ser nu att du hade lagt in en ny som leder rätt så jag tar helt enkelt bort den första istället :)

2 Erik:

Tack Helena. Beklagar att det snurrade till sig.

3 Misswhatsit:

Här var det också gott om ränder både på längden och tvären.:) Bilden med kontoret och bussen blir favoriten.



Tack för kommentaren. Den "vågade" bänken var rätt skön att sitta på, faktiskt. Kan bero på att jag sprungit på stan ett antal timmar.:)

4 Jah Hollis:

En polkagrisrandig slips är väl inte helt fel. :-)

5 Kvasthilda:

Ja men randigt blev det ju :-) Gillar polkarandiga slipsen!

Favoriten blir kontorsbyggnaden. Vilken överraskning med det rosagulorangelila bland den grå o trista betongen!

6 Marie Carpe Diem:

Fin fina ränder här. Kontoret var ju coolt :-)

Du Semlan, måste bara berätta............tänker på dig varje dag just nu, alltså missförstå mig inte nu. Inga SÅDANA tankar ;-). Nä, utan varje gång jag ser semlor och det gör jag just nu överallt. Kanske lite extra uppmärksam på dem eftersom jag äääälskar denna go'a bulle med smarrig grädde och sötsliskig mandelmassa, MEN jag går ju på GI så det blir inget av med semlor alls just nu, hm :-) Ha en bra vecka!

7 Erik:

Tack för kommentarerna, ni som hittat hit...

Marie: Nu går vi in i en period när jag inte skulle kunna banta. Jag inte bara fångar dagen, nu börjar semmelätandet! Tror det kan bli första provet idag, det är ju tisdag. :-)

Jah Hollis: Kul att du diggade slipsen.

Håller med om kontorshuset, färgränderna gör mycket, livar upp hela kvarteret.

Kommentera här: