Fototriss - guld

                             

Det delas ut en hel del medaljer under OS, så då valde Helena påpassligt temat guld. Kan nog ge olika tolkningar, här är mina tre alldeles färska foton som kanske glittrar.


En chokladpralin som fått extra guldfärgad metallfolie som skydd. På folien finns tryck med känd klassisk kompositör.


Hur brukar man säga, tala är silver, tiga är ...


Känner att jag vill ha med några medaljer, även om de inte är vunna under något OS, he, he. Ädla medaljer för vinst i KM och lagvinst i seriespelet division 3 (är nog inget guld alls i dessa guldmedaljer). Syns väl tydligt i vilka sporter jag vann dessa glittrande medaljer (numera är bägge med i Svenska idrottsförbundet)? Undrar om det finns äkta guld i OS-guldet, någon som vet?

En triss blev det i natten. En granne har högljudd fest. Kanske ska jag ringa på i morgon, tidigt på morgonen. Nää, jag är en snäll typ (för det mesta...).


Andra foton och tolkningar finns här, 

Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Kul triss. Det tycks vara de ädla sporterna boule och dart du tagit dina medaljer i. Inte illa.

Jag brukar låta grannarna hållas de sällsynta gånger det kan bli lite högljutt, i alla fall så länge det inte går över styr eller drar ut för länge in på natten.

Står man ut så har man ju en egen fest tillgodo sedan. :-)

2 Annelie:

Jag älskar den andra bilden!

Första äter jag helst upp........gott!

3 Jenny:

Haha!! Kul tolkning..gillade verkligen!



Mittbilden är superfrän!

Kanske ett ordspråk du skulle kunna använda i ditt "morgontal" till grannarna?

Eller visa bilden!



Jenny

4 Pillargontanten:

Det ordspråket, skulle man leva efter lite mer....

http://pillargontanten.blogspot.com/2010/02/fototriss-guld.html

5 Lasseivomma:

Superbra tolkning, tvåan är bara så bra, kanske skulle du ha tagit någon guldtape, eller åtminstånde silver det brukar ju rånare använda.

Ha en trevlig söndag i blasket.

6 Pumita:

Tummen upp för mittenbilden! asg

7 cat:

Mittbilden är klockren :)

8 Pialotta:

Ha, ha kul foto på Tiga är Guld.. härligt Erik:-)

Ha de gott i tövädret.. solen skiner och det droppar inga små droppar precis idag..

9 Marie Carpe Diem:

Du är sååååååååååååååå underbar Semlan. Din humor bara älskas av mig. Absolut får du dagens första pris för din andra bild!!!!! GULD TILL SEMLAN. Vad duktig du är som samlat på dig så fina medaljer.

PS! Jag tycker nog du ska plinga på hos grannen..........och sedan smita snabbt därifrån, ha, ha. DS!

10 Misswhatsit:

En idérik och rolig tolkning av temat. Insatsen på mittenbilden är heroisk.;)

11 Monica o Jacob:

Vilken triss, godis ett gott skratt och medaljer kan inte bli annat än guldläge;-)

12 Mad World:

Kul bilder! Gillar nog Mozartkulan mest, men tvåan är underbar.

13 Rantamor:

Vilken kul triss du har. Tvåan var riktigt fyndigt.

Gav ett gott skratt.



Ha en bra söndag.

14 Mats:

Den var jag inte beredd på!



Säger valet av sporter något om dig som person?

15 Solvarma Irene:

Hej!



Chokladen lockar mest, tejpade munnen är kuligast och medaljerna är imponerande.



En fortsatt skön söndag önskar jag dej,

Irene



http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

16 Caroline:

Kul tolkningar på temat, Tiga är guld är en härlig bild!

17 Monika:

Det var en rolig triss! Gillar mittenbilden skarpt! :-) Fast jag är nog inte så bra på att tiga, dock...

18 Ditt och Datt (Menageriet):

Bra bilder!

Ha Ha, gillade mitten bäst!

19 Hedwig:

Hoppas du har någon Mozart kugeln kvar om jag skulle komma och hälsa på...

Fast andra bilden var ju bäst ...

20 anki:

bra olika tolkningar, toppen idé :) fina bilder



ha en fin söndag

21 DAHLARNA:

Gillar din mittentolkning bäst :-)! Angående "mitt OS-guld" i min triss, så står det i texten till bilderna vad den kommer ifrån ;-)!

Ha en bra dag!

22 Marmeladen:

Jättebra tolkning av temat guld.

23 Anette:

haha, kul tolkning! Ibland skulle man gärna vilja ha lite tejp att klistra över.......

Du har ju minsann riktiga guldmedaljer! Själv har jag nog bara nåt gammalt simskolemärke:-) /Anette

24 Barbro S:

Mmm, Mozartkugeln. Fina guldmedaljer med eller utan äkta guld. Du behövde visst hjälp med att tiga :).

25 mimmi:

Det var en jätte bra triss på Guld som du har här :) men den första ..den vill jag nog gärna stoppa i munnen :)

Jag hade skrivit fel inne på bloggen ..det skall stå löpande älg :) jag skall gå in och ändra på det :)

26 Photos by Storm:

Ser ut som dart? Jag gillar den första. Åh, vad jg blev sötsakssugen/Lis

27 Mona:

Längesen jag åt en Mozartkugel. Andra bilden är ju bara så fyndig!!! Kom på att jag också har ett antal "guldmedaljer" liggande från olika cykeltramp här i Gbg. Ingen större bragd eftersom alla som deltog fick en...

28 mimmi:

Ja precis så är det :) det är älgar i papp som löper längs en lina en bra bit bort .. hur långt det vet jag inte men jag kan fråga maken .... nu har jag frågat honom ..de är 80 meter ifrån :)

29 Camilla- Bilder Av Livets Lust:

Hahaha...

mitten bilden är klockren!

Härligt tolkat!

ha en skön vecka!

30 Fia:

Det här var en kul triss, och med mittenbilden slog du huvudet på spiken! Roligt med lite knorr på tolkningarna.

31 veronica-ifokus:

Det här var ju en jättebra tolkning!!! Tokdiggar mittenbilden, hm undrar varför ;) Silvertejp funkar även klockrent, brukar testa det på chifen när han tjatar för mycket =)

32 Solveig:

Du har verkligen varit klurig i veckans utmaning!

Ger dig Guld!



Tack för besöket hos mig - så fick jag hälsa på dig!

33 ALiCE med ICE:

Fyndig mittenbild! ;)

Kommentera här: