Watery Wednesday #116



We already have a lot of snow here in Sweden (Stockholm). It is cold, more than usual. It was the same last winter, but the snow came erlier this winter.






I guess that some people that visit my blogg and are from the neighbourhood can see that this "frosen Mälaren photo" was taken last winter, in January. But the ice is on it's way. The lake is not yet frosen, but if the cold weather stay it will look the same in maybe one, two weeks (early December!). Today it was cold (-12) on the way to work. I miss summer!


You find more watery photos here, 
Erik

Kommentarer:

1 Annelie:

Lovely shot!

2 Erika:

Vilka fina vinterbilder du visar. Den översta är ett litet konstverk i mina ögon. Den andra bilden är också så fin. Stakars båtar som ligger där, dom fryser nog om fossingarna om man nu kan kalla underredet på en båt på det viset. Klart man kan om man ska var lite vitsig. :)



Du undrade om jag har lika mycket snö som bilden på mitt f-hem visade, nej inte fullt så mycket, men en hel del ändå. Så kallt som det är här uppe har jag inte upplevt på många många år. I den delen av Blekinge jag bodde var det mer snö och kyla under 70-80 talet, sedan började det väl så smått och bli lite milda vintrar. Nu verkade som Moder Jord vänt på det hela, tror hon fick nog av gröna gräsmattor och regnblask.



Har nu en riktigt bra onsdag i vintriga Stockholm.

4 Cecilia Artista:

Åhh så kallt och isigt! Trist om den här vintern blir lika lång och kall som den förra! Hoppas inte.

Den första isiga bilden är riktigt fin!

5 Hasse A:

Morrn Erik.



Nu har vintern kommit, med kyla i vart fall, i morse

23 "blå".

Ni har väl snö-kaos i "byn"?

Vi har så det täcker gräset....

Jag ser på Mälarbilden att man blåser luft för att förhindra fastfrysning.



Ha de bra.



Hasse A

6 Randi:

Vilka läckra vinterbilder! Isbilden är så vacker! När jag bodde i Stockholm hände det aldrig att man blev insnöad. Hatar att inte kunna åka vart man vill, när man vill. Håller med dig, visst saknar man sommaren när det blir så här eländigt.

Kommentera här: