Kommentarer:

1 Elisabeth:

Gryningsljus. Här verkar det som man får passa var man sätter fötterna.

2 Pialotta:

Snö hos dig oxså ser jag..Gryningsljus hos dig lite kvällen hos mig:)

3 Rantamor-På Näthinnan:

Burr...va d ser ogästvänligt ut på den busshållplatsen. Snön ska ju bara finnas där det finns slalombackar och där folk vill utöva snölekar. Är det så svårt att fatta, man kan väl inte trasa ned snö hursomhelst heller ????



Ha en finfin fredag trots snö...

4 Hasse A Norge:

Morrn Erik.



Där har jag gått många gånger, på väg till skolan.



Men då var det koloniområde ända bort till Fågeltorget.



Ha de bra.



Hasse A



(I morse hade vi -23°)

5 Johanna (en liten paus):

Ser väldigt kallt och halt ut. Mycket snö hos dig!

6 Carpe Diem:

Vackert ljusdu fångade denna morgon Semlan.

Fin fredag till dig :-)

7 Agneta:

Det verkar inte vara så mycket plats att stå och vänta på tycker jag det verkar som. Här gäller det att hålla in tårna ;-)

8 Pysselfarmor:

Hmmm...det verkar vara en hel del gatuarbete på G där...och inte snöröjt heller.



Härlig rosa ton där borta på himlen...

Ha en skön andra advent.

9 Hasse A Norge:

Morrn Erik.

Kolonilotterna "började" vid Örnsbergsvägen och slutade vid Blommensbergsvägen.

Där nu T-banestationen Örnsberg nu ligger var det flera fabriker, Bl.a AB Avant en bensinstation med bilverkstad, cykelfabriken Union en liten skogsdunge sedan var man nere vid fabriksområdet som finns i dag.

Jag har en bild från 50-talet som jag kan lägga upp på ett inlägg, som jag kan kalla "Koloniområde" så kan du se hur det var, vill du det?

Ha de bra.

Hasse A

Svara här eller på min blogg.

10 Misswhatsit:

"Morgonstund har guld i mund." Lite halt ser det ut att vara. Hoppas du fick en bra dag i alla fall.:)

11 Jah Hollis:

Det verkar vara ungefär samma snöläge hos dig som här nere i Malmö. Och i dag har vi fått låna ner vår kära kung för att inviga Citytunneln.

Kommentera här: