R som i...

                                   

Det ska väl inte vara så svårt finna tre foton som visar "R som i..."?
Fast helt lätt var det inte, när jag medvetet undviker foton för ord som regn, ring, rutig, rak med flera. Vad jag valt istället? Titta gärna här under och den förklarande texten efter mina foton. 









Nu tänker du kanske, har han blivit dum? Bröllop eller brud, visst finns r där, men orden börjar ju inte på r! Alldeles rätt kan jag då svara. Spåret på andra fotot befinner sig alldeles lagom långt från perrongen så att när tåget kommer är det lätt att ta sig ombord. Om du sedan når slutmålet beror på när du åker, SJ har numera så många undantag och ursäkter. Vinter och snö är inte bra, inte sommarvärme heller. Spåret kan lätt bytas till ordet räls, då blir det rätt till temat. Fotot på statyn kanske är lättast i trissen? Ett favoritord när jag var yngre, rumpa. Faktiskt fortfarande ett ord jag gillar. ;-)
Hur är det då med bröllopsfotot? Du har säkert räknat ut det? Ett foto på en ritual. En ritual som många längtar efter att få genomföra och som nästan alla firar varje årsdag därefter.



Helt andra tolkningar finns här,   

Erik

Kommentarer:

1 Maria G:

Detta var en härlig och fin triss med jättefina bilder!

Ha en bra dag!

2 Monica o Jacob:

Ja det var en bra triss, jag håller på rälen medan Jacob har rumpan;-)som favorit.

Ritualen bröllop har vi lyckats klara oss ifrån i alla år Hihi

Ha det bra;-)

3 Jah Hollis:

Det var fina och fyndiga varianter på R-temat. Regn hade ju annars legat nära till hands nu. :-)

4 LEna Norgren:

Klurigt och bra!!!!Rälsbilden är vacker!Den blir min favorit!

5 Kjell E:

Hej Semlan.

För mig är första bilden en Rit, så det blev R där också.

Fastnar nog för rälsen, svårare behöver det inte vara.

En ren och tydlig bild.

6 Hedwig:

Fyndigt värre, gillar alla tre men rumpan bäst.

Starboys var helt underbara, slår Boppers med råge vad gällde spelglädje.

7 Beppan:

Snygg lösning på trissen!!!

Rälsen blir min favoritbild. Fina linjer.

8 Camilla - Bilder Av Livets Lust:

hahaha....

gissade på röv... men rumpa e ju faktiskt lite sötare...

Rumpan blir man favvo i din triss mä!

=)

9 Hero:

10 Linda:

Finurlig og artig fototriss!

11 Hero:

Lite klurig, men fin triss. Rälsen blir min favorit.

Tyvärr är jag sällan på sjön nu för tiden, men jag bor i en vacker kuststad, Karlskrona. Därav mitt maritima tema:)

Ha en fortsatt trevlig söndag.

12 Christer:

Fyndigt. Jag var inne på "rörande" till bröllopsbilden.

13 Christer:

Svar: Lampan på mina bilder sitter på ett fik, men kulan längst uppe till höger är av metall och faktiskt bara ca 1 cm i diameter medan den nedersta kulan är av sten och lite större, kanske 50 cm i diameter.

14 Annelie:

Hahahaha! Klurigt och kul! Vad fyndig du är!

15 Misswhatsit:

En rolig triss med fina bilder. Kul med lite annorlunda vinkel på det hela.:)

Jean Banan skulle nog hålla med om det positiva med sista fotot.:)

Ha en bra söndagskväll!

16 veronica-ifokus:

Haha riktigt klockren triss du fått till. Gillar verkligen Rumpbilden. I bland när man fotar kan man ju fundera vad folket runtomkring tänker =)

17 ViDu:

Rolig triss. Första bilden fick mig att tänka på Romantik... Har själv varit på bröllop fredagen den trettonde augusti. Min dotter...

18 Solveig - lifeblog:

Hej! Rolig och klurig triss du gjort!

Du undrar om ödehuset jag fotat från. Är du medlem på fotosidan.se ? Har en s k utställning om huset där.

Lyckades ej länka dit, man måste vara inloggad för att se den. Hör av dig om du vill se mera.

19 Ann:

Kul och lite annorlunda, gillar dina tankespår.

20 ormbunke:

Härligt med en så fin förklaring till dina bilder.

Det var väl hyfsat med lingon i år men förra året var bättre. Ha de gott. Anita

21 bagarbruden:

Fina bilder, rörande hade jag gissat på den första bilden :D

22 Mona:

Haha, fiffig triss. Rumpan är min favorit!

23 Kerstin:

Lysande tolkning! Gillar hur du tänkt till.

Ritual - smart lösning.

Bilden på rälsen = snyggt foto.

Rumpan - bästa bilden!

Men en fråga inställer sig: brukar du alltid fota rumpor på statyer? ;) Hehe.

Ha en riktigt fin vecka.

24 Bokmalen:

Det var mig en riktigt fin triss. Jag fick verkligen tänka till där... ;)

Kramen, Maria

25 Gammelsmurfen i Nyehusen:

Jo "din" rumpa är större, och den blir min favorit

26 Nukke:

Intressanta, varienrande bilder !!!

27 LissenTo:

Jag tänkte rörd på den första bilden. alla tårar som blir på bröllop.



Rumpa, låter fint tycker jag.

Kul triss Erik :-)

Ha det gott. Lissen

28 Ingrid ♥:

Bröllop/ritual är vackert

rälsen kommer man långt på men

rumpan blir min favorit

Kram Ingrid

29 AnnCathrine:

Alltid lika roligt att få titta in på dina trissbilder och din text :-)

Alla tre har sin charm! Bröllopet - Ritualen - kan det bli mer romantiskt, inte ett öga är torrt... Rälsen, en vacker bild i all sin enkelhet,

Å den sista, Härlig!

Startar du "Rumpe-klubben" så tror jag säkert du får medlemmar.. ;-)

Ha det gott!

30 Bosse:

Den rumpan är välbekant, bodde ju granne med den i många år.

Kommentera här: