Blank.

                                  

Kan inte sova, så jag passar på att lämna in Fototrissen mitt i  natten. Temat är blank denna gång.


Så här i sommartider kan en tallrik hallonkräm med mjölk passa bra till temat. När tallriken nästan är uppäten är det inte blankt längre, allt är ihoprört, grumligt.

Du kanske redan tänkt i dessa banor Helena, men jag passar på att tipsa om "grumlig" som tema.
(He, he, jag har redan ett foto i arkivet som passar, gissa vad? ;-)

 
Inne i city finns det blanka ytor, som här på baksidan av Kulturhuset. Själva huset har mycket grå betong och fönster, men också blanka metallytor. Det pågår en Kulturfestival, annars vore det nästan tomt i denna passage genom själva Kulturhuset upp mot Brunkebergstorg.


Avslutar min fototriss med en fridfull morgonbild från landet. Sjön ligger där blank. När fotot togs ska jag just ge mig ut med ekan och vittja näten och det är kavlugnt. Tidig morgon är en härlig tid. Fast det är inte ofta jag utnyttjar morgonstunden till vardags i storstaden. Men ute på landet är jag ofta morgonpigg, kanske är det luften. Det hördes en lom som "skrek" borta i viken tvärs över sjön och ett plask från en fiskmås som fick sig en fisk till frukost. Kvar i stugan sov familjen, dagens aktiviteter hade ännu inte börjat (ja, utöver min fisketur). Om någon undrar, det blev både matfisk och fisk i sumpen för agn till kräftburarna.
 
Bra, jag blev lite trött av fixandet med denna fototriss, så nu ska jag försöka sova. Är du i Stockholm missa inte "världens längsta bokbord" på Drottninggatan idag söndag. Ha en fin söndag alla "trissare"!



Vill du se fler tolkningar på blank, klicka här
Erik

Kommentarer:

1 Nukke:

Hallonkräm är så gott !! (men först tänkte jag att det var en stekpanna som man inte strax har hunnit diska :) för jag måste faktiskt städa lite innan jag kunde ta mina bilderna :) Intresanta blänkande ytor kan man hitta i staden men 3. bilden är nog så vacker och fridfull !!!!

2 Monica:

Kulturhuset var riktigt läckert, märkliga byggnader det finns.

3 Anna Wallin:

fint triss :)

Gillar ditt foto på kräm och mjölk... mmmm gott! Det är inte så länge sedan jag åt "riktig" kräm. Har gjort rabarberkräm några gånger i sommar.

Tycker om den fridfulla sjöbilden, jätte fint ljus i den!



Ha en bra söndag

Anna W

4 Gammelsmurfen i Nyehusen:

Sista bilden blir min lilla favorit i en bra triss

5 Anni:

Gillar Kulturhusetbilden! Helt klart tagen från ett håll man inte är van vid att se huset! Men alltså, hur tänkte arkitekten egentligen? Eller fanns där ingen?

6 Monica o Jacob:

Hallonkräm och mjölk såg nästan giftigt ut;-),den blanka sjön blir favorit här;-)

7 Hedwig:

Gillar hallonkrämen, trodde först det var keramik eller nåt helt annat.

Kul med luriga bilder.

8 Misswhatsit:

Mmmm hallonkräm! Fina bilder du har lagt in till trissen. Sista bilden blir favorit. Man kan riktigt känna lugnet.:)

9 Camilla - BIlder Av LIvets Lust:

Ja, jag såg att "linky" låg nere just nu... hoppas att den kommer tillbaka, alltid kul att se hur andra har tolkat SöndagsTrissen...

Blev riktigt nöjd med mina blanka-ark-foton...

kommer nog att bli en större tavla utan något av fotona....



Gillar ditt 2:a foto i din triss....

skulle man "klippa" lite i fotot och bara ta med väggen + det blanka så skulle man aldrig kunna gissa vad det är...

Snyggt fotat!

10 Hans af Ekenstam:

Det var inte lätt att se att det var hallonkräm på första bilden,men blankt var det, fin triss

11 Pumita:

Gillar din bild på Kulturhuset men måste säga att "innehållet" är betydligt roligare än "skalet". Läste hos Bokhora att de har öppnat ett nytt och fräscht bibliotek också. Kul!



Undrar om du kan gissa vad mina trissbilder föreställer. ;)

12 Carina@PocoLoco Creativo:

Läcker triss, precis som du brukar få till det!

13 Katin / Timmerhuset:

Fina bilder! GIllar nog Kulturhuset bäst för den var lite oväntad.

14 Pialotta:

Riktigt klurigt av dig.. men triss i bilder det fick du mitt i natten.. här blev det sent idag.. Din trea är ju bara så himla vacker:)

Ha de.. gott.

15 Beppan:

Tidiga morgnar borde man vara ute med kameran! Din trea är så vacker!!

16 Karin @ Timmerhuset:

Japp, precis innan jag fotade bilen avstod jag att fota en tallrik blank hallonkräm! ;o)

17 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna! Roligt att så pass många tittade förbi (även fast Fototriss hade strul i förmiddags med Mr Linky).

18 ElStiffo:

Plus för den dramatiska hallonkrämen.

19 Rantamor-På Näthinnan:

Hallonkräm....roligt att du tänkte på att fota det. Ja det ser inte så gott ut när man rört ihop allt.

Ja du jag tycker allvarligt att du ska besöka Borgafjäll och ta med ditt flugspö/fiskespö.

Du har väl följt min fjällresa med helikopterlyft till kalfjället och feta öringar ????



Ha d gott.

20 veronica-ifokus:

Hej hej.

Härlig triss kul ide med hallonkrämen!! Fastnar för foto nr 2 med liv och rörelse bakom kulturhuset och det har jag faktiskt aldrig sett hur det ser ut bakom så ett + för det. Självklart ska du komma med kritik jag tar gärna emot det.=) Jag startade faktiskt min blogg med förhoppning att bli en bättre fotograf av possitiv och negativ kritik och naturligtvis tips och trix.

Den här gången var jag dessvärre lite klumpig ( hade varit ut på fest på lördagen så det var väl "tröttheten" som spelade mig ett spratt =)

Ha det gott!!!

21 Tant Otto:

Fin varierad triss...kräm och mjölk ..mums!!!

22 Ma.links:

Mysiga bilder!

23 Jah Hollis:

Hoppas du sov gott efter jobbet med din fina triss. Det skulle du helt klart vara värd. :-)

24 Barbro S:

Så roligt att både se dina fina bilder och läsa texten till.

Kommentera här: