Aspuddsbadet första advent

Tidigare idag passerade jag förbi Aspuddsbadet. Imorgon måndag är det nytt möte i Stadshuset.


Om jag bara hinner så ska jag i alla fall passera Stadshuset efter jobbet...

             
              Kommunens inköpta tillfälliga "badvakter" gömde sig i bilen.

Badhusets vänner har inte gett upp, långt ifrån. Det var aktivitet vid badet. Trevligt att se. Faktiskt fanns det möjlighet att ta sig ett dopp i uppvärmt vatten i det nya "lilla Aspuddsbadet".

Skön värme i vattnet, men jag hade inte vare sig badbyxor eller handduk med mig... synd.

Blir säkert ett gäng badmössor på åhörarläktaren imorgon kl. 17.00. "Gerillaverksamhet" pågår i området att klä alla offentliga statyer med en badmössa! Hörde ett rykte om att det lilla badet ska finnas på borggården imorgon, för att visa politikerna att boende i Aspudden vill fortsätta bada.



Badet finns också på Facebook, men badets blogg duger bra tycker jag.

Precis som på "badbloggen" bifogar jag ett foto med en staty som nu fått badmössa! Finns nere i Hägerstenshamnen.


En rolig staty som blivit ännu roligare, nu med badmössa.

Erik

Kommentarer:

1 HasseHedberg:

TJA Erik !

Har du racket i trim så är jag där från klockan 17:00.

Vi tränar till ca 18:30 sedan blir det skojmatcher på allvar.Go for it // Hasse

Kommentera här: