Fototriss - svartvitt

Veckans tema kan "behandlas" olika. Helena undrade över förra helgens dåliga deltagande och tror att ämnet inte engagerade. Jag tror det hänger ihop med det härliga vädret. I alla fall i Stockholmstrakten var det soligt och varmt och så var det ju både Mors dag och Stockholm marathon. Anar att vädret fick bort många från bloggeriet :-) Men detta ämne bör hur som helst få fart på trissinlämnandet.
"Endera fotograferar ni motiv som är svarta och vita, eller så ska det vara svartvita foton. Eller så blandar ni så det blir både och."
Så skriver Helena på bloggen och jag har funderat. Finns inga bra motiv i närheten, eller så tänker jag begränsat (troligen det senare, lite "luden i munnen" efter gårdagens gravöl). Efter att blivit trampad på min onda tå (igen!) igår i Kungsträdgården ("Smaka på Stockholm", mycket folk) vill jag inte ut på några långa fotografipromenader idag. Det får bli denna varierade triss plockad från försommarens arkiv...

 
Foto ett: trappmysterium



Foto två: ihållande regn



Foto tre: tre solreflexer

Få se hur denna "utveckling" i själva trissen mottags av er betraktare? Inte ens säker på att den uppfattas?!
Ska bli spännande att spana in andra tolkningar under dagen! 

Mycket svartvitt finns att beskåda här! 

ps. Själv lämnar jag in vid lunch (kvart i ett) och då har redan 73 fotobloggare lämnat in bidrag! Oj!
Erik

Kommentarer:

1 Hanna:

Hej!Snygga foton. Min favorit blir bild nr 2 bra kontraster och snyggt med övergångstället.

2 Birgitta:

Spännande svartvita! Den mittersta blir nog min favorit.

3 ElStiffo:

Jag gillar trappmysteriet. Men får inte någon association om vad utvecklingen skulle kunna vara...

4 cat:

Jag gillar bild 3 bäst. Det är nästan som en sådan där beam-me-up stråle från ett ufo;)

5 marie roxbro:

Snyggt...gillar första bilden....ha en bra dag

6 Nilla:

Det är ju ränder av något slag på alla tre bilderna, och efter regn kommer solsken. Ja inte vet jag vad du menar, men snygga bilder i alla fall.

7 Susanne:

Härliga bilder där mysteriet med trappan blir min favorit. Sista bilden har lite av ett rymdmysterium över sig. Kreativt och bra! Mvh susanne

8 Sladden:

Fina bilder. Gillar den tredje, med det mystiska ljuset som speglas i rutschbanan.

9 Mats:

Jag är för rutchkanor - i EU-tider är det fara värt att de plockas bort pga bristande barnsäkerhet

10 Marie Carpe Diem:

Hej "Semlan". Så snyggt! Svartvitt gör alla motiv fina tycker jag. Din rutschkana är bara såååå bra. Ett fantastiskt ljus i den bilden. Det riktigt känns i ögonen hur solen strålade när denna bild togs.

11 Mitt i Fågelsången:

Svårt att välja mellen ettan o trean, men tror nog att trappmysteriet blir favoriten

12 @nemonen:

Första bilden är min favorit. Fint gammalt hantverk tror jag att det är. Bild två tilltalar mig på ett annat sätt. Den är lite mer konstnärlig. Men den sista bilden kan jag inte riktigt förstå mig på. Snyggt jobbat av dig.

13 Photos by Storm:

Jag gillar ljuset i din andra bild. Snygg med bilen som lyser upp och så övergångsstälet i förgrunden/Lis

14 lilalili:

Underbara bilder där mysteriet med trappan blir min favorit!

Jag hoppas du får en skön vecka och att du blir okej snabbt i foten igen! Kramis

15 Lissen myser!:

Spännande Bilder Erik. Nummer 2 ser ut som ur en film. Även solglittret i rutschkanan är häftigt!



Hoppas foten snabbt blir bra, så du kan gå ut på fotopromenader igen.

16 kaxi:

Ettan är stilren och stram som svart och vitt. Har du ett uppochnervänt staket under trappan?

17 veronica-ifokus:

Hello!!

Jag faller för din första bild, trappan!!! Riktigt stilren,enkel och snyggt. Klurigt att komma på iden och att det blir så fint!!

=)

18 Hasse A:

Morrn Erik.



Tack för ditt inlägg på min blogg.

Kyrkfärgerna beror kanske på att dom är gamla och då kanske det inte fanns så många olika, natursten, vita kalkfärger och tjärsvart/brunt.

Ha de bra i byn.

Hasse A

19 Hasse A:

Morrn igen.



Glömde att säga att den bilden med övergångsstället tycker jag är den bästa i trippeln.



Hasse A

20 Bosse:

Oftast brukar jag inte välja något favoritfoto, vet inte riktigt varför, men i dag får det nog bli tvåan tätt följd av ettan.

Själv kom jag inte loss med något svartvitt förrän i dag, måndag, och hamnade som 153 på listan. Så det blir nog inte många kommentarer den här gången ...

Var rädd om tån, inga duvkickar! ;-)

21 åsa gillar rosa:

Fin triss, jag gillar din sista bild bäst... Hur det hänger ihop har jag inte en aning om... nyfiken är jag dock...

22 Bibbi:

Jag föll för den sista bilden. Det tog ett tag innan jag såg vad det var. Snyggt!

/Bibbi

23 Jah Hollis:

Fina trissbilder. Jag gillar speciellt svärtan och den våta vägbanan i mittbilden.

Kommentera här: