Lite insekter

I söndags ville Helena se insekter på denna veckas fototriss. Morsning! Verkligen en utmaning. Är det något jag nästan aldrig fotograferar så är det insekter. Så det har gett mig klara problem, därför har trissen dröjt. Att sedan insekterna verkar gömma sig när vädret är grått och blåsigt har inte underlättat fotograferandet.

                    


1. En besökare på balkongen, rätt ful rackare...



2. Flög in häromkvällen och for runt taklampan och satt en stund på tv-rutan. Morgonen efter låg den bara där, stendöd. Jag la ut den på balkongen och kanske blev den fågelmat, på kvällen var den i alla fall borta.



3. Kvällsfoto av fjäril. Ser lite luggsliten ut, har kanske haft en fajt med någon fågel.

Till slut blev det en triss även denna vecka.
Klicka på logon i början så lär du finna många andra insektsfotografer :-)
Erik

Kommentarer:

1 Charlotta:

Du lyckades bra tycker jag. Harkranken i mitten ser död ut, en riktig filmstjärnepose faktiskt. Den spelar säkert bara framför kameran ;)

2 Marie:

Det var ju väl du fick tag på lite skönhet efter otäckingar och stackare...

3 Inger Maryissa:

Fina foton !!

Och fjärilen är så vacker.

Men den där Bärfisen...för det är väl det ?...är lite läskiga och lukta kan de göra också...

Ha det så bra

4 ElStiffo:

Men bärfisen har skönast form tycker jag. Har nog alldrig fotat insekter. Det skulle vara en smärre utmaning. Gillar blixtskuggan på fjärilen.



5 Erika:

Tänk så oändligt många olika insekter det finns, en del riktigt vackra, medan andra ser riktigt fula och skräckinjagande ut. Den första bilden är en insekt jag inte skulle vilja har krypande på golvet nattetid, kanske den hade suttit och stirrat på en vid uppvaknandet. :) Blääää och usch.



Fjärilen blev fin, inte lätt att hinna fota innan diverse rörliga saker flies away. Den på andra bilden ser ut som de vi här kalla för skräddare, dom som sitter på vattenytan eller är jag helt fel ute nu? Oavsett ser den inte ut att har ont varken här eller där, han har flugit iväg till sällare jaktmarker den lille stackaren.



Tack själv för alla dina kommentarer.

Ha det riktigt nice denna lördag-söndag

Solen den lyser här, och kanske lyser den där du bor också.

Kommentera här: