fototriss - Så här ser det ut där jag är idag, del 2

Häpp! Oj vad det tog tid att vakna, äta sen frukost och bestämma söndagspromenadriktning och pälsa på sig varma kläder. Halt där ute... så promenaden tog sin tid! Fototemat fanns där i bakhuvudet, att fixa några bra foton under promenaden.
Har valt ut dessa tre till veckans Fototriss

 
Foto ett: Rester från sommarens flora.



Foto två: Saigon House, ett mindre asiatiskt matställe på Hägerstensvägen



Foto tre: rimfrostiga fönster i Vinterviken

Tyvärr ingen sol under promenaden, men mötte en bekant som glatt utropade; Vi klarade av januari Erik!
Alltid något, enades vi om.


Redan finns det många Fototrissar här , fick själv plats 83.
Bara klicka här ovan och kolla in andra tolkningar av veckans fototriss.
Erik

Kommentarer:

1 Catherina.SE:

Härliga bilder!

2 Cissi:

Fina bilder. Jag såg heller ingen sol idag.

3 Bokmalen:

Fina bilder trots att solen gömde sig!!!

4 http://lilalili.blogg.se:

Du bjuder på härliga bilder i din triss - som vanligt! I de krokarna virrade jag bort mig totalt en gång..för inte så längesedan..jag skulle ta en genväg som blev över en halv mil längre ;)

Ha en skön kväll Erik! Kramis

5 Ulrica:

Gillade bild nummer tre allra mest. Och visst känns det som en bedrift att man klarade av januari och herrejösses vad skönt att den månaden tagit slut.

6 Famos/Menageriet:

Fina bilder som vanligt hos Dig!

3:an blir min favorit med sina vackra fönster.

Ha det så gott!

7 Marie Carpe Diem:

Härlig triss. De frostiga fönstrena är min favorit.

8 Zippo:

Tackar för kommentaren.

Nog är det grått o tråkigt väder men förhoppningsvis så går vi ljusare tider till mötes.

Gillade verkligen den sista bilden på växthuset?.

Ha det gott.



/Zippo

9 Solvarma Irene:

Hej!



Snygga bilder, bäst gillar jag bilden från vinterviken.



Vad bra att fototriss kan få oss bloggare på fötter!



Ha det gott



Irene

10 Lairama:

Ja tänk att det gick att överleva Januari i år med. Den sista bilden är jättefin!!

11 Vera:

Jag gillar den sista bilden - är det något slags lusthus?

12 Ninni:

Fina bilder men det ser lite kyligt ut...Den sista är min favorit, ett sånt litet hus skulle jag också kunna tänka mig att ha. Verkligen fint!

Ja, månaderna går så fort...snart är det vår hemma hos er.

Ha det bra!

13 veronica-ifokus:

Nr tre är en klockren vinnare för mig här!!!

Ha dett gott!

=)

14 Irrhönan:

Jag gillar dina rimfrostiga fönster!

15 Pysen73:

Vilket gulligt litet hus och vilken uppmuntrande kommentar! Februari är ju kort och sen är det inte långt kvar till de första vårtecknen förhoppningsvis börjar visa sig :o)

Angående aprikosblommorna... Om alla slår ut nu tror jag inte det blir någon frukt.. man undrar om det har något med klimatförändringar att göra...

16 Synne.:

Hej.

Måste bli sista bilden från vinterviken.

Underbar.

Kram synne.

17 Jah Hollis:

Det var ju fina bilder du fick under promenaden. Jag gillar den med den lilla kuren med frostiga fönster bäst.

18 TrädgårdsTuristen:

Åh vad kul att se det lilla huset i Vinterviken på vintern. Rätt årstid för det...har bara promenerat i vinterviken på sommaren. 3an härlig bild!

19 Petra C:

Sista bilden med lilla huset är min favorit!

20 Lotta:

Ja, januari avklarad och nu tar vi oss an februari, sen ser vi framåt....

Din sista bild blir min favorit!

21 Kadermo:

Trean blev en storfavorit hos mig. Ha det gôtt

22 marie roxbro:

fina bilder...gillar den första så den får bli min favorit / ha en bra dag

Kommentera här: