Fototriss - Tävlingstriss-triss

                   

 

Denna vecka är det tävlingsdags igen på Fototrissen. Helena som håller i Fototriss ger oss chansen att vinna ett fotoalbum. Temat är just triss, dvs tre av något på varje foto. Kul, men kul är inte vädret idag söndag, andra advent. Uselt väder, klart stugsittarläge och då får nyskapade foton hemma och arkivfoton bidra till trissen. Undrar om någon i vårt avlånga land fått se solen idag? Här blev det inte ens ljust mitt på dagen.


Foto ett: Tre stickor, för jultidsbruk.


Foto två: "Tre vise män".

Foto tre: Överrumplade av snön.

Efter visst övervägande och väljande blev det till slut detta Trisstrissbidrag till tävlingen.

Vinsten denna Fototriss är en egen fotobok från Pixopolis

 


Många andra bidrag finns här, 

Erik

Kommentarer:

1 Kjell E:

Vackert Semlan.

En stor variation i trissen.

Cyklarna blir min favorit i denna tävlingstriss.

2 Lasseivomma:

Ja du Semlan, vi hade sol i en timme idag, men det var strax innan den gick ner. Din triss gillar jag och då speciellt de tre vise männen, visst är det mysigt med tre grabbar på ett fik som har lösningen på de "stora" frågorna.

3 veronica-ifokus:

Gillar dina bilder, cyklarna får min röst idag =) Ganska vanligt att de blir överrumplade där de står :)

4 Nukke:

Har du samlats tändstickorsmärke ? Min Farfar samlade dom och då hittade man dom lätt allstans i bussställen :) Kul bilder och 3. är lite romantisk också fast oj så mycket snö, hurrrrr... !

5 Artlover:

Ja, cyklarna får min röst också. Fint insnöade de är:-)

Ha en bra söndagskväll och advent:-)

6 Doglady:

Fin triss, bild tre med de "insnöade cyklarna är min favorit här.

7 Helena (citronodlingen):

Nej du Erik, här blir det inte mycket till julstämning... Det är för varmt och för ljust, fel mat och för plastigt julpynt ;o)

8 Marie Carpe Diem:

De tre vise männen ser sååå sköna ut, men cyklarna får ändå min första plats i dag.

9 Jah Hollis:

Det var grått och eländigt här med. Men jag fick ihop min triss ute på den stund det var som ljusast. Men inte har ni väl så mycket snö nu!?

10 Hasse A:

Morrn Erik.



Jag trodde att det bara var norrmännen som provtände

"strillerna".



En av de "vise" männen får stå och trampa...

Ha de bra.



Hasse A

11 Vickis:

Härliga trissar allihopa! Men cykeltrissen gillar jag bäst!

12 Nukke:

Jag har ändrat mina bilder i fototriss och din kommentare syns ny inte där för jag tog bort gamla bilder så hastigt. Men jag mins din kommentar ! Tack för det !!

13 Erik:

Tack för alla kommentarer. Hittills verkar de översnöade cyklarna fått flest röster. Fortsätter titta runt senare idag bland alla trissar. ;-)

14 annami:

Nr 3, absolut. Får till och med mig att längta efter snö.

15 Anni:

Tredje bilden gör mig glad att jag ställt in cyklarna i tid... dessutom kan jag ta ut en varm och torr cykel varje morgon!

16 Mad World:

Jättefin triss. Cyklarna gillar jag också.

17 Karin:

Cyklarna får min röst. Fin triss.

Kommentera här: