Så här ser det ut där jag är idag, del 4

                      

Dags för en ny del i ett som det verkar kärt tema på Fototrissen.
Typiskt, när jag är hemma igen, ingen del av "så här ser det ut..." när jag var på landet!
Nåja, verkar bli en fin söndag, startade lite illa när jag kollade in i kylen...

Foto ett.


Brukar vädra sängkläderna på balkongen när vädret så tillåter, det gör det idag. Ute på balkongen såg jag en morgonbesökare som åt sin frukost.

Insåg att jag var tvungen klä på mig och ta mig till affären, om jag själv skulle få någon frukost.

Foto två.


Söndag morgon, närmast folktomt nere vid Örnsbergs centrum.

Foto tre.


Har inte vant mig vid nybygget nere vid mataffären, utsikten mot Hägerstensåsen är borta. Lite oro att affären ännu inte öppnat denna söndagsmorgon, men troligen bara min hunger som gjorde mig till en tidig kund i den redan öppna butiken. Tack för det!

Funderade på att ta en längre fotorunda för detta tema, men hungern vann, ville hem snabbt och fixa dagens första mål mat! Det blev stekta ägg, bacon, rödbetor och ett par ostfrallor till flera koppar bryggkaffe. Nu har jag prövat Cappuccinokryddan min dotter gav mig förut. Det gjorde kaffet ännu godare. :-)
Säkert blir det en längre fotopromenad senare idag...

Klicka på logon överst eller här  så kan du se fler bidrag!

(Verkar som Helena fortsätter med sina "undersökningar", denna gång fick jag klicka i Södermanland, eftersom Helena vill veta var fotografierna är tagna... det gjorde jag efter att hamnat på 34:e plats i veckans triss. Oväntat många morgonpigga, kan inte bo här i närheten, he, he...)
Erik

Kommentarer:

1 kadermo:

Kul bilder trots du är i stan. Vilken tur ändå att alla söndagsöppna affärer finns.

2 Anna-Carin:

Hej! gillar absolut foto nr ett bäst.

Ha en bra söndag

3 Tinkerbell:

Bild nummer ett blir min favorit hos dig!!!

Härlig bild ... dom är ju så skygga.

4 Mats:

Men så fint med natur inpå balkongen!

Hur lockar du dit dem?

5 Famos/Menageriet:

Fina bilder hos Dig som vanligt!

Väljer den på rådjuret denna gång.

Ha det gott!

6 lilalili:

Vilka härliga bilder i din triss! Det är väl inte var dag man får ett rådjur på tomten i storstaden? Det blir min favoritbild här hos dig idag.

Ha en skön vecka.

7 cat:

Bild ett blir min favorit:)

8 Solvarma Irene:

Hej!



Härliga bilder. Tur att du kunde vädra dina sängkläder idag och att ditt kylskåp var tomt, annars hade vi inte fått se dina bilder.



Må gott, önskar Irene

9 Anonym:

Ettan är helt klart min favorit!



/christina

10 christina:

Jag är inte anonym!!



/christina

11 Majsan:

Tar en titt på hur det ser ut där Du är i dag. Mysigt med lite viltdjursnärvaro. :)

12 Jah Hollis:

Det är klart att man gärna vill stilla hungern innan man tar sig an något annat. Men det blev ju en bra triss. Jag gav mig själv ut på en inköpsrunda före frukost och fixade min triss.

13 Hasse A:

Morrn.



Kul med bilderna från min "skolväg", Hägerstensvägen.



Ha de bra

Hasse A

14 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna! När det gäller rådjuren så börjar de bli väldigt tama här i trakten. Lite skraja blir rådjuren när någon hundägare släpper sin/sina hundar som börjar jaga dem. Men annars är de väldigt orädda, på gott och ont. Rådjur knaprar i sig blommor, som rosenknoppar, vilket är lite trist och sprider fästingar gör de väl också. Rådjurssadel ska vara gott, men jag kan väl knappast leka Runar och börja skjuta dem från balkongen... ;-) Kan hålla med, söndagsöppna matbutiker är ganska bra! Vår närbutik har tyvärr stängt, där är numera en frikyrka, men bortsett från en jobbig backe hem med matkassen, så är butiken nere vid "centrumet" bra att ha (speciellt när man glömt skaffa frukost).

Nu tänkte jag ge mig runt och kolla lite trissar, lär fortsätta även imorgon.

15 ElStiffo:

En anings ovanligt med en bild snett uppifrån.

16 Monkan:

Vad trevligt att få se hur det ser ut i Örnsberg på riktigt, det enda jag sett annars är tunnelbaneperrongen :-) Hmmm, det ser ju aningen stökigt ut... Trist när de bygger bort en utsikt.



Cappuccinokrydda lät intressant.

17 Emmelie Von Ohlsson:

Ja dom där bambidjuren bara inkräktar. Jättefina bilder :) Men dock har jag lite problem med bambidjur ^^

18 matte:

Söt liten berättelse :)

Rådjur kan jag inte motstå, vill de äta mina tulpaner så får de.

19 Susanne:

Härlig blandning av din dag. Allt från livet på landet till stadsvy. Underbart!!! Mvh Susanne

Kommentera här: