Fototriss - kommunikation

Oj vilket ämne till veckans Fototriss! Kommunikation är ju så mycket... Kan bli intresssant att se andras bidrag! :-)
Min triss blev denna.
                                                   


Foto ett: På 1700-talet var språket ganska annorlunda (mycket "fint folk" pratade franska) och kommunikationen var ofta direkt, som denna "rekonstruktion". 


Foto två: kommunikation med Skype som hjälpmedel, trevligt att kunna se den man talar med. Här samtalar jag med en annan bloggare. Jo, jag putsade faktiskt skärmen efter samtalet, när jag såg fotot. :-)


Foto tre: Hur ofta sker inte kommunikationen över en fika eller en lunch? En stund efter fotot togs satt jag själv djupt involverad i ett samtal vid ett av borden. :-)


Många andra kommunikationsbidrag finns här,
Erik

Kommentarer:

1 magnus:

Härlig triss..det stod mellan ettan och trean, trean vann ;).



Ha en bra dag.

2 cat:

Oj det var svårt att välja mellan bild 1 och 3 i din triss. Tillslut föll rösten på bild 3:)

3 Pysen73:

Sådär sr min skärm också ut upptäcker jag av misstag ibland... När man råkar gå förbi så man ser den från en annan vinkel :o)



Jag gillar den sista bilden allra mest, det finns mycket att kika på där :o)

4 Jenny:

Kul bilder! Trots att jag är inbiten datanörd har jag aldrig använt skype så det var kul att få se :)

5 marie roxbro:

Första bilden är härlig att se på men jag gillar sista bilden....full av liv....

6 Lasseivomma:

Bra triss. Jag tycker att sista bilden är kanonbra på detta tema; mänsklig kommunikation i massor.

7 Irrhönan:

Häftiga bilder. Jag måste nog välja ettan, jag kan höra dem tala... :-)

8 Bokmalen:

Fin triss du bjuder på. Första bilden gillar jag bäst! ;)

Kramen, Maria

9 Cecilia Artista:

Härliga exempel på olika slags kommunikation. Den sista cafébilden gillar jag nog bäst! Där är många involverade i samtal med varandra.

10 Majsan:

Kommunikation har många ansikten.. och de Du har fångat är härliga var och en på sitt sätt. 1700-talsbilden blir min favorit.

11 Hero:

Bra triss. Min favorit blir den sista bilden. Mycket kommunikation där och på ett trevligt sätt över en fika. Det gillar jag.

Ha en trevlig vecka

12 Bosse:

Bra tema den här gången, men jag ids inte prestera något i dag. Din tredje bild är härlig, där kan man verkligen snacka om kommunikation. Kul också att du fick med Skype som ett exempel på ett nutida sätt att att kommunicera.

:-)

13 Dahlarna:

Fina kommunikativa bilder! Gillar verkligen den sista bilden! Jag gillar både att fika & att prata med vänner - s där känner jag igen mig :-)!



Ha en bra vecka!

14 Milla:

Härlig tolkning av kommunikation på olika sätt. Gillar 1700-tals bilden men att fika slår nog det mesta! Ha det gott!

15 Nukke:

Fina bilder och på samma linjer som jag. Skype jag känner och kaffe paus är bra att ha nu och då men nog 1. bilden är så fin!!!! Att kunna diskutera direkt var så viktigt i förra världen och att kunna många språk.

ps. nej, tyvär det var saluhallen i Tammerfors och den är Scandinaviens största saluhall. Där fins så mycket att se och köpa :)

16 Kadermo:

Underbara bilder på temat kommunikation. Skype-bilden är för läcker. Mannen i bildskärmen ser nästan ut som anden i flaskan.

17 veronica-ifokus:

Cafebilden gillar jag jag skarpast, visst är det så att man träffar många under den lilla stunden och pratar =)

18 Mats:

Jag gillar trean - vimmelromantik!

Kommentera här: