Min blogg tar en paus

Ska iväg på en liten resa...
Det är betydligt varmare där än här...

Får inte glömma bort solkräm, med hög skyddsfaktor!
Packandet kräver planering och tid, det senare krymper hela tiden.
Men det ska bli skönt att få ett miljöbyte :-)
Kan dröja ett par veckor innan jag dyker upp igen, men då märks det nog också var jag varit ;-)


Vet inte vilka möjligheter jag har att koppla upp mig på nätet, det är en annan kontinent och jag kan tänka mig att deras internetmöjligheter är blygsamma. Så därför tar jag en bloggpaus, som kan brytas om "datavärlden" eller snarare "datavärden" är snäll...he, he. Vill inte lämna er alldeles utan sysselsättning, så här följer några blandade bilder, videos och hemsidetips...

Nu till lite blandade saker...
Ta gärna sidan i omgångar. Läs en bit, kommentera om du vill. Kom tillbaka någon annan dag, läs en annan bit...
På så vis räcker inlägget längre :-)
Men det är ju bara ett litet förslag från min sida, ingen regel som måste följas...

Må så gott, du som läst så här långt!

En kompis, Rulle (ja han kallar sig så), skickade över dessa skojiga bilder

någon som roat sig med kartonger på kontoret ;-)

Med tanke på allt pyssel kan de inte ha så mycket att göra på det kontoret...


tar med en bild till. Tycker de är ganska roliga.

extra humor uppe på hyllan!

En Bizarro är aldrig fel

 

Få se hur långt höstens färger hinner komma medan jag är utomlands?


Makalöst vackert, gillar blandningen av grönt och rött...



några solrosor nere i Vinterviken som ännu inte gett upp... syns kanske var solen skiner..?

Dramatik på gång! Ett större klippblock har släppt från foten på Sjöberget.
Undrar om det är gamla skador från den tiden när Nobels fabriker fanns här?



Vore det inte för en liten björk som håller i stenblocket så hade det redan rullat ut på promenadvägen.
Syns bättre från andra sidan hur löst det tunga klippblocket är


undrar hur länge björken orkar stå kvar?
Finns andra bitar av berget som också sitter löst...hmm


Om ni har lust, denna Nickelback video har stoppat in rätt många kändisar. Hur många känner du igen?
(Det finns även "vanliga människor" som sjunger strofer, alla var inte kända, men kanske nu...
Var det inte Andy Warhol som myntade något uttryck om att vi alla har en stunds kändisskap?)



Nickelback - Rockstar
Detta är en cencurerad version, därför finns det små luckor i texten (utplockade svordomar och "four letter words")
Tänk att det fortfarande är förbjudet att svära i amerikansk tv... tur att kabeltv finns, som HBO serierna.
En serie som Deadwood (vilda western, visats i Fyran) lär knappt kunna visas i nationell tv i USA..!? Där förekommer det väldigt många svordomar!


Ännu en bild som hänger ihop lite med temat "barnslig", från Hägerstensvägen.

osäker vad den gula maskinen på flaket kan göra, men den ser imponerande ut!
De har precis påbörjat ett bygge högre upp mot Axelsberg, och Hägerstensvägen är uppgrävd och avstängd.

Det finns säkert flera bra sökmotorer för att hitta bland alla bloggar.
Troligen vet ni alla vana bloggare om denna Bloggsök.se och har använt den länge.
Jag blev glatt överraskad. För mig är söksidan ny. Kanske går det att finna folk från gamla hemtrakter..?
Något att återvända till när jag själv återvänder, hi, hi.

En grupp som får mig att tänka på Bob Dylan varje gång jag hör dem är the Felice Brothers. Härlig musik!
Här är det videon till låten  "Roll on Arte".

I give you The Felice Brothers...




Ja, nu börjar detta inlägg bli välmatat..!?

Testade att fånga in ett äldre inlägg...

Finns en rolig sida där man kan ta bilder på allt möjligt ute på nätet. Som hela sina inlägg, med kommentarer och allt.
Blir ganska stort. Super Screenshot heter programmet, googla så ska du finna..! Nu har jag gjort olika tester, programmet fungerar mycket bra, men en del saker blir stora... så man får kanske passa sig vad man tar skärmbild på.
(Min vän Bosse har gjort något liknande, men som en film. Fyndigt! Det var så många inlägg sedan att man måste in i Bosses bloggarkiv för att hitta hans film, eller kolla på YouTube, tror den finns där med.)


glöm inte bort hur nyttigt det är med honung... grönsaker i ugnen blir godare med lite honung ;-)



En gammal småsliten kappsäck, omöjlig att låsa.

Min gamla, väl använda kappsäck får stanna hemma. Jag har förlagt nyckeln, suck. Letat som en tok i flera dagar, förstår inte var jag lagt nycklarna..? Så det var tvunget skaffa en ny väska!
Var ute på stan och noterar att ÖoB (lågprisbutik som bland annat finns i Skärholmen), som mest funnits i köpcentra utanför stan nu har en helt nyöppnad butik på S:t Eriksgatan korsningen Fleminggatan

Lång kö, och vakter som hindrade allt för stor trängsel i butiken. Nu kan även kungsholmsborna shoppa billigt...

Jag sökte mig längre bort på S:t Eriksgatan, fann en väskaffär och fann även ett nytt "resesällskap"

Så det blev denna väska, med som det verkar starka hjul, draghandtag reglerbart i flera längder.
Italiensk design, trevligt.


Nu får vi se om den klarar flygplatsers oömma hantering?
Det har min gamla gjort, men den är så gammal, så då var det inga hjul på kappsäckarna... kommer säkert bli skönt att slippa bära. 

Kommer att missa en del fototrissar och tisdagsteman under bloggpausen...

och alla ni bloggvänner med era inlägg. Men nu säger jag tillfälligt adjö till den digitala världen :-)

Erik

Kommentarer:

1 Inger Maryissa:

Oj, ska du iväg på en resa...kul....

Vart ska du åka ? Nyfikna jag ;-)

Fina bilder du visar här, och visst är hösten otroligt vacker.

det verkar som om iår det är ovanligt mycket röda färger, och det är ju så fint.



Verkar intressant det med Super Screenshot du berättar om,

eftersom när man tar en vanlig skärmdumt i datorn så får man inte med allt.



Vad bra att du hittade en bra väska till resan.

Ha en riktigt trevlig resa, och får antagligen vänta tills du kommer tillbaka och berättar var du varit ;-)

2 Hasse:

Hej Erik



Det var kanske det jag trodde, ang. den dimmiga

bilden häromdagen.

Jag såg bilden från Hägerstensvägen, jag bodde

själv där på nr. 219, under 40-50 talet.

3 Hasse:

Hej Erik

Igen, maskinen är en "asfaltsborttagare", en fräsmaskin som tar bort det översta på asfalten

och resterna går på bandet rätt upp på en lastbil.



Ok?

Ha en bra tur.

Hasse

4 Pysen73:

Åh, en resa!? Nu blir jag lite avis.. Det hade varit så väldigt trevligt att resa bort en liten sväng, om så bara för en helg.. men, men, man kan inte alltid få som man vill... När du kommer tillbaka får du reda på varför det inte blir några resor just nu ;o)

Jag fuskade och kollade HELA inlägget på en gång.. för jag är ju nyfiken av mig.. så nu får jag klara mig utan ett tag då... Sånt är livet :o)

Trevlig resa!!

5 Ninni:

Nyfiken är jag också men vi får väl ge oss till tåls...

Jag älskar bilderna från kontoret...det hade kunnat vara jag när jag var som mest pysslig...fast inte på jobbet då:-)Telefonen och hörlurarna är ju för fina...

Ögnade genom resten av inlägget men återkommer när saknaden blir för stor:-)

Hoppas du får en jätteskön semester...i Oman kanske eller Egypten?? Kameler och värme borde tyda på något i den riktningen...

Trevlig resa!!

6 Bosse67:

Jag vet vart Erik och hans käresta styrt den så kallade kosan, men jag säger inget för jag tror att Erik vill överraska sina läsare. ;-)



Det här var det längsta inlägg jag sett i någon blogg. Kanske Erik vill komma med i Guinness rekordbok?



Nickelback-videon var kul, vilket enormt jobb som ligger bakom tillkomsten av den. Det känns helt okej att jag inte kunde namnet på en enda av de medverkande. Och visst var det Warhol som förutspådde att alla i framtiden skulle få en tid i rampljuset, en kvarts världsberömmelse närmare bestämt.



Javisst låter det Dylan om Felice Brothers, nästan så det blir lite parodiskt.



Grattis till resväskan! Nu när det finns en sådan kommer du säkert att hitta nyckeln till den gamla metallican också. Kul med alla dekorationerna på den.



Att önska trevlig resa känns lite för sent.

7 Bosse igen:

Glömde det bästa av allt – kartongkreationerna! Helt underbart påhittigt! Vem gjorde jobbet?

8 Monkan:

Oj, ja det var ett megalångt inlägg :-) Kontorspysslet var ju helt underbart, mycket realistiskt, skrivaren är min favorit.



Trädet, fantastiska färger!!! Vilken otroligt röd färg.



ÖoB, ja nu kan även vi som inte har bil handla hos dem. Helt otroligt att det var kö, det hade jag inte väntat mig, jag kom dessutom dit så sent som kvart i åtta.



Hoppas semestern blir trevlig :-)

9 Ulla:

Det var ett långt inlägg. Jag tror jag tar den i omgångar. Önskar dig en härlig tripp. Hoppas få se bilder när du kommer hem. Ha det bäst!

10 Soffy:

Jösses vilket långt inlägg!!! Hoppas ni får en underbar resa, jag är INTE ETT DUGG avis...Nä!

11 petra:

oppppsss det är det längsta inlägg jag sett och läst, intressant:

hoppas du får en topp semester!

Jag gillar oxå höstens alla underbart vackra goa färg kombinationer

// Petra

12 Fia:

Vilken tur att du gjorde ett så långt inlägg. Det har funkat bra att ta det i etapper. Hoppas resan har varit bra.

13 Erik:

Stort tack för era kommentarer!

Det är mycke' nu...

Tvättstugan, fixande med bilderna från resan och annat som tar tid. Hade hoppats på lite längre ledighet, men inte alltid "det går att sy ihop". Så tillbaka till jobbet imorgon. Nästa semester blir nog en tvåveckors... då hinner man verkligen koppla av från jobbet. En vecka är lite "snålt" och vinsten med två veckor, rent prismässigt, är rätt stor ;-)

Kommentera här: