Fototriss - underifrån

Bra att det löste sig till slut för Helena där ute på landet :-)
Men jag missade när temat dök upp, så nu har redan många hunnit lämna in. Nåja här kommer mitt bidrag...
 
Denna nya fototriss får mig att både leta i fotoarkivet... och ta några helt nya bilder...


För mig helt ny vinkel, men ändå vant på något sätt...
säkert enkelt att se vad det är?


inte fullt så roligt arbete på landet, byte av takpannor och annat smått... Men det måste snart ske, annars mår själva huset dåligt. Ett jobb för grabben och mig kanske..?


Inte heller här är taket klart, ännu ;-)
Passerar detta motiv snudd varje dag. Ofta blir det någon bild, det händer ju ständigt nya saker.
Kranen är numera bortmonterad, den har klarat av sina lyftande uppdrag (och är säkert redan uppmonterad på någon ny byggarbetsplats).

Så blev min fototriss denna vecka...

säkert vill du se andra tolkningar av underifrån-trissen, det gör du här, klicka bara!

Litet fånigt tillägg: Hi, hi! Såg att jag fick bidragsnummer 21, oslagbart i vissa sammanhang. (Ja, det är nog bara jag som finner det roligt, hmm, tjaa.., barnslig, jag?!)
Erik

Kommentarer:

1 petra:

hej

tack för ditt inlägg, roligt med fler so kikar in hos mig,och kommenterar!

Jag skriver om det som jag känner för och ibland så är det kanske lite tyngra än andra dagar.

välkommen när du vill!

// Petra

2 dahlarna:

Vilka fina bidrag till fototrissen! Så otroligt vackert ditt hus på landet verkar vara! Lycka till med takpannebytet! Hoppas att du får en bra vecka!

3 Carina:

Gillar ditt hus på landet..men akta när du klättrar

på taket :/

Det var inte dagens väder du såg på mitt bidrag..tyvärr så var det från fotoarkivet.

4 Photos by Storm:

Vilken vacker lampa, guldljus./Lis

5 lilalili:

jättefina bilder på temat underifrån! jag tycker oxå det är intressant att läsa dina kommentarer till bilderna.

kramis lilalili

6 Della:

Den där mittenbilden blev min favorit direkt. Känns liksom som om jag går där under. Fina färger också.

7 Cissi:

Fina bilder och mittenbilden gillar jag mest.

8 Millan:

Lampan var vacker men jag gillar nog mittenbilden bäst

9 Ann:

Snygga bilder och särskilt den med lampan som har ett nästan magiskt sken

10 Rajson:

Härligt gammalt hus du har!Naturligtvis blir det väl mkt jobb men det är det väl värt och bevara ett kulturarv.Betydligt mysigare än fotot nedan!

11 Sarahs Bildbloggeria:

Första bilden blir min favorit ;O)

12 Gunvor:

Fin lampa har du också!Fint hus också ser du ut att ha.

13 Ninni:

Vilket fint gammalt sommarhus du har! Innanfönster också eller hur? Och såna gamla fina porslinisolatorer(heter det så). Mycket jobb är det med gamla hus men värda att sköta om. Men klättra försiktigt på taket! Och byt inte till betongpannor:-)

som du kanske förstår så var det min favoritbild:-)Älskar gamla hus...

Må så gott!

14 synne:

Hej.

Tack för titten hos mig.

Ska försöka ändra länken. Amatör på det jag förstår du hehe....

Den mittersta bilden blev min favorit.

Gillar gamla hus.

Ha det så bra.

Synne.

15 Pialotta:

Alltså din bild nr.2 är ju bara för fantastisk.. Gillar ju oxså att fota rödmålade äldre hus så där:-)

Ha de fint..

16 Monkan:

Det första är väl en taklampa och dem ser man väl oftast underifrån, men sällan rakt underifrån, undrar vad designerna utgår från egentligen... Byggkranar, ja rätt som det är svänger en sån över huvudet på en... Vad jag har hört så kan en del bygga ihop och ta isär sig själva! före/efter de utför själva jobbet som de ska göra. Ja, nån människa är ju så klart inblandad för att sköta allt det där :-)



Kul att du gillade bilderna, och framför allt bron, den var min favorit också. Perfekt att jag fick tillfälle att använda den nästan direkt. Ja antingen så har de klättrat nerifrån eller hängt i nån lina ovanifrån, jag tror knappast det är gjort innan bron byggdes eller under tiden, det är nog tyvärr för "enkelt", det är väl bara tågvagnar som kladdas ner innan de tas i drift, för det är ju tvärtom mycket svårare än sen när de rullar.



Jag vet inte alls hur blogg.se funkar, hoppas det är nån som svarar på ditt nödrop. Html har du säkert nytta av, i Blogger kan man i alla fall redigera en hel del i koderna, i Fotobunten har jag ändrat massor i koden i mallen.

17 cattis:

Lampan ser nästan ut som en smaskigt bakverk :-)

18 Trebarnsmamman:

Vilken fin taklampa du bjöd på!

19 akson:

Istället för att rota runt i fotoarkivet gick jag ut och tog lite nya bilder. Tyvärr var det inget vidare väder men då kan man alltid använda den medhavda blixten.

Det var roliga och underhållande bilder man fick se hos dig, samt en "tårta"!

20 Patrik A:

Bilden på lampan är klart min favorit av de tre

21 Lillmonster:

Den andra bilden tar mitt pris. Den bilden var mysig. :)

22 Soffie:

mycket bra bilder..

skoj det där med fototriss:O)

hoppas du får en härlig arbetsvecka!!!

23 Mumari:

Intressanta bilder! Sista gillade jag, mycket förtjust i foton på industrirelaterade saker :o)

24 Jah Hollis:

21 ska ju vara oslagbart, så du har väl fördel där. Men konkurrensen är hård. Inte minst från mig. :-)

25 Mia:

Lampan blev ju jätteläcker!

26 Erik:

Verkligen roligt med alla kommentarer, tack så jättemycket. Men knepigt svara er alla. Fast jag kikar in på era bloggar :-)

Kommentera här: