... veckans Fototriss - Så här ser det ut där jag bor

Oj, det är nog hittills längsta temat (titelmässigt) så länge jag deltagit i Fototrissen. Fototriss som Helena släpper varje söndag för hugade hobbyfotografer och andra att delta i, nytt tema varje vecka.
Gillar fototrissen mycket, kul att delta och ännu roligare att kolla in andras tolkningar/foton!
Tydligen är Helena nyfiken på att se hur vädret är på olika ställen i Sverige och ute i världen (finns deltagare på olika platser på vår jord).
Såg temat redan i natt (var vaken mellan ett och fyra) men bilderna då blev väldigt mörka. Så jag och sambon gav oss ut på en söndagspromenad, jag med kameran i högsta hugg.
Bara tre bilder i en fototriss, lite bonusbilder finns i tidigare inlägg för den som vill se mer.


Tegelfasad är ganska vackert och risken att tappa husfasaden är minimal. Har sett ett nybygge i närheten som verkar få fasadrappningen direkt på isoleringen. Hur länge håller den husfasaden?


Nere vid tunnelbanan är det omöjligt att gå på den ena sidan...


Några "trötta cyklar" på vår gård. Att lämna cykeln ute på gården innebär med stor risk att däcken utsätts för åverkan. Ibland sker det väldigt fort. Jag förstår inte varför det är så kul att göra punka på parkerade cyklar?

Detta får bli mitt bidrag denna fototriss. Bara tre bilder, inte färre och inte fler :-)
Hoppas du är nöjd med det Helena?
Vill du kolla på andras närmiljö utanför stugknuten, kolla här

Ha, ha! Jag skrev ihop detta ovan och la in bilderna, men sedan glömde jag skriva in mig på Helenas sida!?
Men nu har jag anmält min fototriss... som nummer 91.
Erik

Kommentarer:

1 Veronica-I FOKUS:

Första bilden är ju hur cool som helst!!

=)

2 annette:

Ja, nu får vi skärpa till oss och lägga ut tre bilder;)



Första bilden är ju hur häftig som helst,blir min favorit idag!



mvh //annette

3 imsy:

Första bilden gillar jag!

4 Helena/Bildbloggerian:

Haha, visst är jag nöjd nu när det är just tre bilder i trissinlägget =). Det är jättekul att mina teman kan inspirera till många bilder, men då kan man ju göra precis som du gjort och göra ett annat inlägg om man vill visa fler bilder, så att vi håller oss till tre just i Fototriss.

5 Irrhönan:

Den första vinkeln var rätt fräck!



:-)

6 maria_6909:

Gillade första bilden! Den var riktigt fräck! =) /maria_6909

7 Photos by Storm:

Första bilden blir min vinnare. Bra vinkel och bra byggmaterial. Ja, stackars cyklarna/Lis

8 Bosse:

Kul att så många tänt på bild 1, så är det för mig också. En riktig fotopärla! Klart inspirerande. Jag har inte känt för att gå ut och plåta omgivningarna nu, har ju knappt gjort något annat de senaste åren. Är inte säker på att jag kommer att delta i trissen den här gången, men det kan ju förändras under veckans gång.

9 Eva:

Får en känsla av att du bor i stan, eller? Inte var det några bladlösa träd eller dimmiga fält här inte.

Gillar även jag din härlig 1:a.

Kul att se dina andra bilder från söndagspromenaden.

//Eva

10 pialotta:

Cyklar kan man snart inte alls ha utomhus.. här har de börjat ta bort sadlarna, sno dessa.. Nu står Karin Monark inom hus i tryggt förvar.. hoppas jag.

Jag har inte varit ute idag, så det blev som det blev;-) kanske det inte gills, då får jag väl strykas då:-)

Ha de fint

11 Avsändare Margareta:

Snygga foton, den första var riktigt så jag backade med huvudet.



/Avsändare Margareta

12 Hasse:

Morrn Erik



Din fråga om putsen, "det är väl en tidsfråga"...



Ha de bra



Hasse

13 Jah Hollis:

Kul vinkel på den första bilden. Och det där med cyklarna verkar vara ett evigt problem. Jag är glad över vår låsta cykelkällare.

14 Synne:

Godmorogon.

En röd tegelvägg tycker jag är fin.

Man känner sig så liten där man står och kikar upp.

Klar etta hos mig.

Ha det gott.

Synne.

15 phoebe:

Ettan är häftig men jag får lite svindelkänslor!! Jag gillade mest tvåan då den grävhistorian ser lite riskabel ut för huset... Så såg sonens cykel med ut i dagarna:(

16 Molle:

Jag gillar ettan men min röst blir på tvåan. Man kan tycka att det bara är en grop men för mig tycker jag det är en typisk söndagsbild. En grop som lämnats åt sitt öde. Kommer någon någonsin att komma tillbaka och ställa den i ordning... Med dina bilder så ser man att du ser sådant som man annars bara går förbi och inte lägger märke till. Bra jobbat.

17 Angel Pearls:

Hej -fin fototriss -vägarbetet är min favorit!Hälsningar// Eva

18 paula:

wow tegelväggen vinner helt klart... visst är det tråktigt med punka

19 Kurator Pia:

1.an är helt klart häftigast!! Kul att se hur du har det!! må gott!

20 Jo:

Den första bilden var jättesnygg och de andra två intressanta. Bra jobbat med andra ord!

21 Anna:

Gillar den första bilden extremt mycket. Lite annorlunda...

22 Erik:

Just detta är riktat till Molle, vars blogg inte tillåter mina kommentarer (vill ej bli medlem i ytterligare en sida, suck!)

Snygga foton. Porten i muren blir klart min favorit. Lämnat något, för att snart träda in i något annat... gillar det filosofiska som jag tolkar in i bilden. Almedalen brukar inte vara så där folktom en sommardag...

Tack för din fina kommentar hos mig. Uppskattade dina ord mycket, tack :-)



Tjaa, så skrev jag innan jag såg omöjligheten att lämna kommentaren.

Varför ska en del krångla till det så?



Vill passa på att tacka för alla fina kommentarer.

Helt klart verkar väggfotot vinna i min triss ;-)

Återkommer till flera fototrissar, tiden har sprungit iväg ikväll. Får bli en annan dag!

23 Marie:

Ja väggfotot är tufft! Man får liksom svindel fast åt fel håll! =) Det snurrar till i skallen. Man behöver ju inte falla så långt i alla fall. Hihi!

24 Baronessan:

Tegelväggbilden var snygg!

Kommentera här: