Bra cykelverkstad i Kransen

Härligt! Solen sken och jag tog min första cykeltur detta år.
Cykla sista februari, skottårsbonusdagen utan att frysa!
Helt klart en ovanligt mild vinter detta år.
image334
bilderna på Tellus Cykelverkstad från hitta.se


Kan varmt rekommendera Tellus Cykel & Motor. Trevliga killar och bra service.
Kom dit med en cykel som tagit stryk ute på gården (grannungar som gillar att paja andras saker, suck).
Cykeln stod på balkongen under vintern och bakhjulspunkan fixade jag själv, men då ville inte växlarna funka när jag monterat ihop allt igen. Kollade med en reparatör i Aspudden (inga namn men de var rätt griniga och ville ha flera hundra bara för att fixa växeln?!) redan i höstas. Väder och annat fick cykeln att bara ta plats på balkongen fram tills i onsdags.
Nu tog jag mig till Kransen ovanför Aspudden istället och bad om hjälp där.
Det fick jag, bra hjälp och lite knep (bra för framtiden).
Så ska det kännas, bra bemötande och bra pris.
Lite nyköpta lyktor, reflexer mm ska jag byta själv på cykeln (även här var det någon busunge som var framme och slog sönder prylarna på min cykel), men det lär gå bra.
Är kanske inte världens händigaste karl, men klarar en del (tror inte jag har tummen mitt i hand)...
ja vi får se (vet ju vart jag kan vända mig om det strular).
image335
 
Så jag riktar ett stort tack till dessa cykelreparatörer i Midsommarkransen. Bra ställe!
Rekommenderas varmt!
Cykeln rullade bra, växlarna gled fint, fartvinden blåste i håret (sorry, ingen hjälm idag)
och vid sjön Trekanten tog jag en liten paus i min testrunda.
image336
stämningsbild från Liljeholmen och sjön Trekanten.
Uppe på Nybohovskullen verkar tre nya hus klara för inflyttning snart... de lär få fin utsikt.
Skön solig dag i Stockholm, denna skottdag.
Önskar alla läsare en trevlig helg!

Erik

Kommentera här: