Liknar

 
 
 
En del av grönsakerna påminner om (liknar) olika blommor, läckert och lockande tycker jag.
 

Sinneskatten vill se en tolkning av något som liknar något.
Tycker onekligen om när man lägger ner lite arbete med att presentera maten.
Den här turkiska fisken (vet inte vad den heter) var betydligt godare än vad den såg ut. ;-)


 

 
 
Inser att denna mat även är människoskapad, speciellt den fint gjorda rosen och morotstulpanen.
Så bilden passar även bra till Birgittas fredagstema.
 
 
 
Samtidigt blir detta mitt 91:a bidrag i utmaningen #blogg100.
 
 
 
En slags triss ;-)
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Violen på Brandholmen:

Så aptitligt det ser ut när maten är vackert presenterad! Skulle med glädje ha den anrättningen till middag!

2 kiki freese:

Ser gott ut. Gillar fisk gör jag.
/Kiki

3 Anitas Malta:

Det är de små detaljerna som gör det. Visst ser maten smakfull ut när den läggs upp så här. Gillar fisk och grönsaker kan jag inte vara utan men den där "potatisen" är jag mer tveksam till ;-)

4 Hanna:

Hm... ingen mat för mig, gillar inte att äta mat som fortfarande har ögonen kvar. Fisk är jättegott, men då ska den vara filéad (hur man nu stavar) och tillredd på ett bra sätt. Det värsta som finns är att få ben i munnen hela tiden, det tar liksom bort njutningen av hela måltiden. Gillar dock hur de lagt upp salladen, riktigt fin uppläggning :-)

5 Anemonen:

Annorlunda och det gillar jag. Visst är det ett snyggt upplägg med mat som ser ut som blommor. Fisk är gott men då vill jag helst att det skall vara filé men sen är det alltid trevligt att prova något nytt.

6 Marja:

Det var ju en hel blombukett på tallriken. Fisken ser lite sur ut, men jag vet att den är god. :)

7 Stare Ström:

Och löken ser ut som en snäcka!

8 Freja:

Snyggt trissat ;-) Jag gjorde fyra i en i dag, vad heter det? en kvartett? Tänk vilken omsorg om maten när de där grönsakerna görs så fina!

9 BP:

Jag gillar att äta med ögonen också, och det kan jag verkligen göra här. Firren liknar en seabream å den är ju jättegod.
Rent allmänt ser stekta/grillade fiskar aldrig aptitliga ut tycker jag, Men gud så goda dom är nere vid Medelhavet.

Kommentera här: