Värdefull


Visst finns det en massa värdefulla prylar. Precis som det finns egenskaper som vi värdesätter och upplever som betydelsefulla. Men vi kan också söka oss ner till mindre ting, enklare vanor.
 
En god semla på fettisdagen kan också vara värdefull. Det är nog många fler än jag som värdesätter en semla till fikat, speciellt i dag.
 
På det lokala bageriet kostar en välsmakande semla 30 kronor.
 
Här finns mer information om Örnsbergs bageri & konditori.
Det är ganska svårt att bara köpa en semla, det blir gärna fler...
 
Det var flera som ville ha en eller flera semlor idag. Det var kö, mitt köande började faktiskt utanför bageriet. ;-)
Kan tänka mig att det blev en bra dag när kassan räknades ihop. Tror att dessa "semmeltider" är viktiga för bagerierna, lite som julen för detaljhandlarna.
 
 
Färsk och nybakad semla.
 
 
Kanske den uppmärksamme noterar att solen lyser där ute och belyser semlan på ett vackert vis.
Härligt att kunna ta en promenad och låta solens strålar värma huden efter längre tids gråväder. Solen försvann tyvärr lite senare, men en del av promenaden kunde ske i solsken! Det finns hopp om mer sol. Hörde flera fåglar som kvittrade och hälsade våren välkommen.
 
 
Mitt fjärde bidrag i "#Blogg100".
 
 
Även mitt bidrag till tisdagstema.
 
Fler bidrag hittar du här!
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Violen på Brandholmen:

Det blev en semla med en massa smaskig grädde här också! Egentligen tycker jag att en semla ser godare ut än den är att äta, men den åsikten är ju helt individuell.

2 Anitas Malta:

Haha, tar gärna en Semla men vet inte om mina armar räcker så långt ;-) Här på ön lyser semlorna med sin frånvaro vilket även solen gjort idag. Minns att jag gillade mandelmassan mest. Fick semla med varm mjölk när jag var liten. Äter man den så idag också tro ? Frestande bild på din semla och som sagt, gillar din nya look ;-)

3 Scaniatjejen:

Jag har också ätit en underbar semla idag, håller med dig om att det kan vara värdefullt!=) Så skönt att få känna solen också!

4 Freja:

Snygg semla! Mig blir dock bagarna inte rika på av den anledningen, jag gillar inte semlor. Men det finns ju andra smaskiga bakverk ;-)

5 Lajsas Fotografi:

Självklart är det värdefullt att kunna lyxa till det ibland =)

6 enlundabosbetraktelser:

Hahaha, en semla till semlan ;-) Tror att det är oerhört värdefullt att kunna se det lilla i det stora hela.

7 Hanna:

Hm, vet inte om jag vågar skriva det, men jag är inte så förtjust i semlor. Eller ja, jag gillar semlor men inte mandelmassan. Som tur är kan man ju numera köpa med vaniljkräm i mitten istället :-P

Svar: Det är ju en variant, en bulle som du kan gilla. Fast jag vet inte om jag tycker att det riktigt är en semla. Uppblandad mandelmassa med grädde är klart godast!
Erik

Kommentera här: