Udden



Snart lär besökare till detta etablissemang flytta ut på verandan, om vårsolen fortsätter att skina.


Tar och visar en lokal skylt denna Skyltsöndag. En av väder slipad och charmigt sliten skylt på en lokal "sylta" lite utanför Aspuddens populäraste promenadstråk.
Några Aspuddsbor har Udden som sin kvarterskrog och ibland kan stället vara välfyllt.
 
Detta fria och otvungna fototema startade Pumita för ganska länge sedan och några bloggare brukar visa upp egna skyltar och på så sätt vara med i Skyltsöndag.
Jag brukar också vara med och några bloggkompisar deltar ofta. Varför inte själv delta och visa någon skylt (kanske kan det bli en trevlig vana?) idag när Fototriss har semesteruppehåll eller så är du med någon kommande söndag?
För att synas brukar vi kommentera hos varandra, välkommen att delta!
 
Nu har Skyltsöndag fått en egen kategori i min blogg. Det var hög tid!
 
 
Detta är också bidrag nr 30 i utmaningen #blogg100.
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 BP:

Vilket fint inlägg och trevlig reklam för Pumitas Skyltsöndag.
Å jag gillar din skylt och är fruktansvärt avis på dig som faktiskt har en riktigt trevlig kvarterskrog. Något jag saknar totalt här i Täby. Den enda s k kvarterskrogen är hemvist för A-laget. Suck:-( Det enda stället man skulle kunna kalla för kvarterskrog ( med mycket fantasi alltså) är en blandning av lunchställe, sports bar och disko. Å efter kl 22:00 är det bäst att hålla sig borta om man inte vill bli rånad eller knivskuren.
Nej, jag skulle nog stortrivas på din hemmaplan.

PS. Japp, det kommer upp en skylt ikväll. Men först njuter jag lite till på balkongen med en deckare:-) DS.

Svar: alla Danderydsbor, inkl. diplomaterna, simmar i pengar. Dom gör det för att de just handlar på billiga Lidl;-)

2 Fia:

Försökte kommentera ditt inlägg om alla musikgrupper, men det gick inte att kommentera där.
Det jag ville säga var att det var en massa spännande information där, och att du har lagt ner en väldig massa tid på inlägget.

Svar: Jag gick in och kollade själv. Så mystiskt att det inte går att kommentera just där???
Undrar varför?
Erik

Kommentera här: