Överfullt

 
 
 
 
Det speglar sig i fönstren, men visst syns det att vagnen är full?

Kanske är det ganska fantasilöst med eb överfull spårvagn? Men i rusningstrafik är det ofta "knökfullt" på tunnelbanan, precis som pendeltågen är fulla och de flesta innerstadsbussarna och även en och annan spårvagn på tvärbanan de få gånger de ur ute och luftar sig. De vanliga spårvagnarna på Tvärbanan kör regelbundet, men det är en annan historia.
 
 
Om nu någon är tveksam till spårvagnen, så har jag ett annat foto i svartvitt som kanske kan passa bättre?
 
 
Här är det fullt i lastbilen! Undrar vart kontorsprylarna ska och hur mycket som är helt vid slutmålet?
 
 
Kan hoppas att kunden inte bryr sig om han/hon får sina kontorsmöbler kantstötta?!
Tror att killen som packat bilen full antagligen inte bryr sig så mycket, det ser inte så ut. Han behöver kanske inte ta emot klagomålen, om det kommer några.
Ibland är det kanske bäst att man inget vet när saker transporteras från en punkt till en annan.
 
 
Susanne vill se överfullt och jag tror mina fönsterbilder kan ge rätt känsla.
 
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Susanne Hultman:

Ja, spårvagn är då för mig inte ett dugg fantasilöst. Ser inte sådana så ofta. Snyggt och påpassligt fångad bild.

2 Ingrid:

Här blev det två överfulla foton, men den flyttfirman skulle jag inte anlita. Verkar lite ostrukturerat lastat.

3 larans:

Ja men, vilka två riktigt bra bidrag på överfullt!

4 Violen på Brandholmen:

Gillar din spårvagn som verkar vara så populär att några måste stå upp under färden!
Trevlig helg!

5 Klimakteriehäxan:

Flyttbilen definitivt trängre än spårvagnen, trots allt!

6 Pysselfarmor:

Gillar spårvagnen bäst. Den överfulla lastbilen är kanske på väg till återvinningen med tanke på hur grejerna har packats.

Nej inga växter köptes i Bergianska. Har liksom fullt i trädgården och måste ta en hård rensning i vår!

7 Stare Ström:

Verkar vara fullpackat i både spårvagn och flyttbil! Bra tolkning!

8 Freja:

Överfullt på två helt olika sätt, kul!

9 Cecilia Artista:

Överfullt på båda bilderna!
Nu får väl Stockholms stad se till att bygga ut kollektivtrafiken för visst är den populär! Då blir det allt bättre plats och kanske t o m en sittplats!

10 Anita A:

Flyttbilen är överfull, huller om buller dessutom! Den gamla spårvagnen är lite trevligare på flera sätt. Tror säkert att du i dina gömmor har "mina" bokfönster någonstans .....

11 Lottisen:

Gillar spårvagnsbilden! Och lastbilen är verkligen överfull!

12 Anna:

Spårvagnar är så trevliga. Jag brukar alltid ta spårvagnen hos dottern , det är såååå mycket charmigare än bussen.jag gillar verkligen att läsa dina tankar till bilderna.

13 Anni:

Ja, nog får man stå upp i kollektivtrafiken ganska ofta - men då tänker jag bara att det är nyttigare än att sitta ;-)
Undrar så över den fina lådan från Åhlén & Holm, numera Åhlens, i andra bilden ... den skulle vara väldigt fin hemma hos mig ...

14 Jah Hollis:

Ja, det var ett tag sedan jag var här och kollade. Bloggandet har gått på sparlåga ett tag och även stående inslag som Veckans fönster och Fototriss har fått stå tillbaka. Fina fönsterbilder du visar oss och speciellt då spårvagnen. Jo, här i Malmö har det blåst i helgen, men det var efter att jag tagit min fönsterbild, och nu är det lugnt igen.

15 Hanna:

Pling pling, så kommer spårvagnen farandes. Vilken tur att vi har fler fortskaffningsmedel än spårvagnen numera, för just den där vagnen ser inte ut att rymma så många själar. Jag gillar dock spårvagnar och kan titta på dem hur länge som helst :-) Lite orolig blir jag dock för flyttlasset, det verkar inte vara direkt fastsurrat. Undrar om det var plocke-pinn när de kom fram till sin destination.

Kommentera här: