Varför inte?

     
 
 
 
Sent på kvällen parkerade den unga damen sin cykel vid den här stolpen i centrala Stockholm.
Förundrad över att hon klarat att cykla i högklackat. Funderade på att ta mig över gatan och fråga henne om cyklandet och hennes kommande planer för kvällen.
En bullrig svensexa dök upp runt hörnet och fick mig att byta fokus.
Så jag fick aldrig chansen att fråga den yngre damen om att cykla i högklackat...
 
 
Att fånga ögonblick i vår vardagsmiljö är något jag verkligen gillar.
 
 

 
 
Erik

Kommentarer:

1 Hanna:

Haha, Erik där fick du en bra bild på tjejen med cykeln ;-P Kan hålla med dig, man undrar hur hon kan cykla med de skorna, jag undrar till och med hur hon kan gå i dem. Ser så illa ut när unga tjejer vinglar runt i skor de inte kan hålla balansen i. Hon är dessutom en riktig kontrast mot sin kompis som har platta flip flops på sig. Ha det gott!

2 Anitas Malta:

Kan ju tala om att det är betydligt lättare att cykla med höga klackar än att gå ;-)

3 Freja:

Förr hade jag ofta högklackat, det är inga problem alls att cykla. Jag cyklar ju inte med hälen utan med fotbladet, klacken har jag bakom pedalen. Ingen skillnad alltså mellan att ha platta eller högklackade skor!

Svar: Där ser jag, du ger mig det svar som jag ej fick från tjejen på stan. Tack!
Erik Kling

4 Inger Maryissa:

jag skulle också bli nyfiken på hur man kan cykla i såna högklackade skor ;-)
ser ju livsfarligt ut...

5 Englepappa:

Ja, det såg igrunn litt vanskeleg ut. Det hadde nok vore enklare for venninna!

6 Kerstins foto:

Haha, vilken kanonbild du fick av henne. Att cykla med dom klackarna borde ju vara lättare än att gå i alla fall. ;)Men jag föredrar att hålla mig nere på marken, låga klackar för mig.
Har glömt att svara på din fråga om båten i bakgrunden på bilden "junilandskap". Det var en optimistjolle. :)

7 KajsaLisa:

Nej, jag lovar, dom skorna går inte att cykla i. Det kan bara finnas en förklaring, hon hade nedförsbacke och handbroms. Men hur fan tog hon sig hem?

8 Maskeradgalningenaskeradgalningen:

Ojojoj, cykla i de skorna. Är det ens möjligt?

Kommentera här: