Portar

 
 
Söndag, ny vecka, ny triss!

Dags visa upp några dörrar/portar denna gång. Utan mer tidsspill, snart är det dags för fotbollsmatch från Brasilien, så nu kör jag min triss, häng med. :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Undrar hur många åsnor man kan finna i Storstockholm?
Åsnan här ovan som passerade utanför butiken och porten fångade jag på bild i staden Gafsa, staden var helt omgiven av en massa sandig och grusig öken i södra Tunisien.
Mittenbilden är en liten del av den gamla nedlagda brandstationen i Midsommarkransen, men med en väldigt stor entrélampa.
Överst ser du den pampiga porten till tullens packhus i Helsingfors hamn. Hela porten tycker jag utstrålar fullkomlig makt.
 
 
 
• Kategori: FototrissTaggar: Gafsa, Helsingfors, Midsommarkransen, Tunisien; • Kommentarer (19)
Erik

Kommentarer:

1 KajsaLisa:

Snacka om variation, den första var pampigare än ett stycke av Sibelius.

2 SigridfraEnget:

Fin och varierad triss!

3 Violen på Brandholmen:

Ok, jag hängde med och imponerades av första bilden men mitt hjärta viskar bild nummer tre!
Ha en fin fotbollskväll! Själv somnar jag om jag måste se matchen!

4 Mia:

Roligt med dörrar från lite varstans. Brand stationen kände jag igen men kunde inte placera.

5 Ingrid:

Kul att få resa med till Helsingfors, Tunisien och så Midsommarkransen och få se olika typer av dörrar, alla med sin speciella charm. Gillar mest Tunisienbilden, det kan nog vara så att åsneskjutsen gör sitt till. Bra trissat!!!

6 Anitas Malta:

Vilken variationsrik och fin triss du skapat !! Pampigt värre på första bilden och brandstationen är ju riktigt snygg, gillar ju tegel och trä även om nu den jättelika lampan dominerar. Fast nu var det ju dörren som skulle vara i centrum och den är fin ;-) Skönt avslappnad bild den sista. Sitter man på en åsnekärra får man inte ha bråttom ;-) ..och himlen är bara sådär härligt blå !!

7 Monica o Jacob:

Ja nog är det makt och rikedom i bild ett som blir min favorit.
Om 10 år kanske vi har åsnor istället för bilar vem vet:-)
Ha en skön kväll

8 Herr Nilssons Fru:

Fina portar, en med makt o en med åsna :) o fina var de alla.

9 Anemonen:

Det blir Helsingforsporten som får min röst. Den är pampig och vacker på en och samma gång.

10 Axart:

Från maffigt, hemmalikt och till sist enkelt charmigt. Fint trissat!
AX

11 Freja:

Vilken extremt varierad triss! Från det pampiga till det enkla. Och lampan känns verkligen EXTREMT över dimensionerad!

12 Hanna:

Ja du, det där med åsnor i Stockholm är väl en tolkningsfråga... det finns nog en och annan ;-P

Spännande variation på dörrar/portar. Häftig lampa på bild nummer två och rejält pampigt i bild nummer ett. Bild tre gillar jag nog bäst, hoppar gärna upp där på vagnen och guppar fram i lugnt tempo, ingen brådska här inte :-)

Svar: Hi hi, jag bjöd in till någon sådan kommentar och kul att du nappade. :-)Undrar om Karlssons klister fortfarande använder sin åsna i reklamen och på tuben?
Erik Kling

13 Marja:

Fina dörrar och entréer... allt från pampiga till enklaste enkla.:)

14 Klimakteriehäxan:

Snygga portar du hittat! Synd att jag upptäckte detta tema så sent, jag gillar dörrar och har en hel del i "lager" - men de kanske kan komma till användning nån annan gång. Men skyltsöndag, det högtidlighåller jag!

Svar: Fototrissen kan man lämna in bidrag till hela veckan, det är inte bara söndagar som gäller! Så du kan, om du vill, visa upp några av dina "lagerdörrar". :-)
Erik Kling

15 Berit E i Kasperian:

Kan inte hjälpas - jag gillar andra bilden, tack vare den så malplacerade jättelampan. :)
Ser egentligen inte klokt ut - härligt!
Riktigt skön och tokvarierad triss! :)

16 Åke:

Två klart maffiga portar och sedan som Kajsa lisa skriver: Snacka om variation :) Läckert trissat!

17 Anita A:

Stor bredd i valet av dörrar/portar men sista bilden med åsnan får dessutom extra charmpoäng och blir min favorit.

18 Tant Otto:

Fin port triss!

19 Caroline:

Fint trissat, med väldig variation :)

Kommentera här: