Hett

 
 
 
När det är hett ute kan det vara skönt söka sig in i skuggan, kanske in i ett beduintält?
 

Fast det var inte svalt i detta tält, men så var det inte heller äkta utan skapat här i Stockholm, säkert med tanke på en viss religiös period som just håller på att avslutas.
 
 
 
Bättre försvar mot det heta än lite svalkande vatten är nog svårt finna just nu.
 
 
 
Dottern har av sambon fått en behändig kaffemaskin och den fixar hett kaffe!
Ja om man skulle känna sig frusen... ;-)
 
 
Men kanske inte det första man vill ha när det är så här varmt som det är nu. Över 30 grader i skuggan!
Men det kommer att komma dagar när dottern gärna tar en och annan kopp kaffe.
 
Denna lilla trio foton blir mitt heta bidrag till Tema fredag.
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Freja:

Mittenbilden känns nog allra mest lockande just nu... Tur jag har min svala källare att kura i, nästa vecka blir det svalare!

2 Anitas Malta:

Tror att beduintältet är för varmt och något varmt att dricka får vänta tillsvidare. Tar mig istället ett dopp i ditt svalkande vatten ;-)
Tänk tanken att komma hem efter en timmes motionspromenad i värmen och längta efter en kall dusch. Vattentankarna på taket gör att vattnet blir kokhett och så även i duschen !! Ja, varför ska man då gå en timme i snabb takt i värmen kan man undra... ;-)

Svar: Knepigt få ner temperaturen på vattnet. Håller med om att det är svårt få kallt vatten i kranen, speciellt när det är så här varmt.Kanske kan du duscha med en sådan där kylspray som man har mot småskador i fotbollen. ;-)
Erik Kling

3 Anitas Malta:

Haha.. ja, men det tänkte jag inte på. Kan man möjligen ana lite ironi där eller ;-)
Däremot funderade jag på om du inte skulle undra varför jag inte simmar i medelhavets 24-gradiga vatten istället. Ligger ju bara ett par minuters svettig promanad bort. Ett betydligt smartare sätt att motionera på när det är hett ute.

Har du också vattentankar på taket. Trodde inte det förekom därhemma. Väljer man kallt vatten så kommer det kallt vatten. Iallafall de gånger jag varit i Sverige.

Svar: Åskregn fyllde platta tak som sedan brast och släppte vatten vidare neråt.I Gallerian fick butiker och ett spa (fick kanske en helt ny pool?) stängas!
Vatten kan ställa till det. :-)
Erik Kling

Kommentera här: