Frisörfönster

 
 
 
 
 
Hoppas du ser in genom fönstret och ser frisören, tror han heter Dieter, där han halvstår med hårfönen i ena handen och försöker fixa till frisyren på damen i stolen framför sig med hårborsten han håller i andra handen. Det är inte mycket kvar på hårstylingen och han har redan tankarna på en välsmakande espresso från maskinen som står i pentryn, fast Dieter undrar om det finns tid för kaffet. Många kunder brukar han också erbjuda kaffe, men helgen är nära och han har redan börjat fundera över matinköpen till kvällens lilla festmiddag så nu blir det inget småprat över en kopp nygjort kaffe även om det kan vara trevligt. Kanske köper han redan tillagad mat i Östermalmshallen, Dieter får se vad som fångar hans ögon när han kliver in i mathallen. Ett par flaskor gott vin var redan inhandlat under lunchpausen, det kommer säkert att uppskattas av middagsgästen. Få se hur kvällen går för Dieter och hans nya bekantskap Christer. Men vi lämnar Dieters middagsplanering och du är säkert mer fundersam över hur Dieter går ihop med veckans fönster som ska vara fotriktigt denna gång. Susanne har gett oss en tuff uppgift!
 
Jag tänker som så att man måste ha fotriktiga, sköna skor för att klara av att stå och jobba som frisör hela dagarna!
Skorna syns ju inte genom fönstret, men vettiga skor är ett måste.
Fråga vilken skoförsäljare (eller frisör) som helst, du behöver skaffa dig ett par fotriktiga skor om du står hela dagarna på jobbet.
 
 
 
 
 
Damen som här besöker frisören på Salong F & M har kanske inte alls lika fotriktiga skor. Kan mycket väl tänka mig att hennes skor mest ska se snygga ut, men hur fötterna mår lämnar jag helt över till din fantasi... men snygg i håret blev hon tack vare Dieters känsliga fingerteknik.
Tror att damen även köpte en ny tavla till sovrummet, hon hade sett tavlan förra gången hon fixade till håret och nu kunde hon inte motstå sin impuls att köpa hem tavlan. Det finns olika konstnärer som ställer ut sin konst i salongen.
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Anna FR:

Oj ja men jag är med dig heeela vägen och förstår precis som du att här är det skor med komfort som gäller.Underbart roande läsning. MVG till dig :D

Svar: Tack för att du som gav mig inspiration att skriva denna historia uppskattade det som jag fick ihop. Trevlig helg!
Erik Kling

2 Freja:

Håller med, jag jobbade i storkök som ung, mycket stående. Och trots foträta skor tog fötter och vader massor av stryk. Heja Dieter som är förståndig!

3 Pumita:

Vad roligt att du kryddar din fina bild med en berättelse! Uppskattas. :) Inte nödvändigt att se skorna om du frågar mig.

4 Hanna:

Det var väldans vad alla fönstertittare var insatta i sina karaktärers historia den här veckan, eller så har ni bara en underbart livlig fantasi ;-) Hehe... Jag hoppas verkligen att Dieter har fotriktiga skor på sig, för högklackat funkar inte i en frisörsalong...

5 larans:

Helt fotriktigt bidrag, dessutom lite roligt att läsa och gissa vad "knorren" i fönstertemahistorien skulle bli, fast man anade ju det rätt tidigt!

6 TantGlad:

Underbart mysigt inlägg. Tack för roande läsning som jag gillar SKARPT!

7 Susanne Hultman:

Senast jag var hos frisörskan diskuterade vi just det här med skor och hur viktigt det är att stå rätt när man jobbar som frisör, så jag hänger med rätt bra på din tanke om fotriktigt fönster.

Kul med en liten historia till dina bilder.

8 Anni:

Ja inte är det alltid så lätt att få till bra foton till teman, då får fantasin flöda! Kan riktigt ana hur du gnuggade geniknölarna för att få ihop det ;-)

Jag kände mig fantasilös, men eftersom jag jobbade i Gamla Stan tog jag det enkla alternativet. Frövi skor ligger på Stora Nygatan, annars kan jag varmt rekommendera världens bästa skoaffär = Kolpa vid Spånga station.

9 KajsaLisa:

Ha ha, det gäller att krysta till det, skönt att man inte är ensam om det.
Upptäckte att jag faktiskt hade en bild på fotriktiga fönster, men äsch, tar det en annan gång :)

Kommentera här: