Söndagsskylt också!


Varför inte visa en vacker skylt nu när det är söndag, delta i "Skyltsöndag"?!
Det sitter en skylt på ett äldre hus inte så långt från Aspudden som jag tycker är fin.

Blev klart inspirerad när jag nyss kikade in hos Hanna, hon visar ofta upp vackra skyltar. Då kom jag att tänka på denna skylt. Tycker att både huset och skylten är vacker. Nu är det ganska länge sedan som Pumita kom med idén med Skyltsöndag. Flera andra bloggare deltar också regelbundet.
 
 
Del av husfasad vid Telefonplan.
 
 
Läste ganska nyligen i lokalpressen att Midsommargården har ekonomiska problem. Men tror att det har löst sig (i alla fall för stunden) och att denna fina kulturella oas får leva vidare. Det byggs mycket nytt i kvarteren kring Telefonplan så en samlingspunkt behövs helt klart. För Midsommargården brukar anordnar konstnärliga kurser för både stora och små och de anordnar dansuppvisningar och mycket annat. Det går också att hyra en festlokal för privata fester ser jag på deras Facebooksida.


 
 
Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Härlig gammaldags skylt och mycket kultur på ett och samma ställe. Själv har jag svårt att passera biblioteksskylten utan att gå in och kika.

2 Hanna:

Den där gamla neonskylten var riktigt fin, gillar pilen som slingrar sig och liksom visar precis var det ligger någonstans. Kul att jag kunde inspirera dig att delta, ha det gott!

Kommentera här: