Takvapen

 
 
Våra välkända symbol tre kronor finns i flera upplagor uppe i taket.

  
Oj, nu blev det rätt sent som jag deltar i    den här veckan. Men några direkta rutiner när det gäller fototeman och att lämna in har jag inte.
Flera gånger har jag missat att lämna in mina bidrag till "Ordlös lördag" i tid och även andra temat har blivit opublicerade, men jag har bestämt bild mm, allt finns "för sent".
Kanske skulle jag samla lite bild och text från sådana missar till ett inlägg. Fast det är väl bara jag själv som vill se det, så kanske blir det inget av det.
Ja, vi får se, kanske någon dag när jag saknar inläggsämne till #blogg100. Detta blir inlägg nr 56/100!
 
Det brukar vara skoj att kika runt på andra deltagares foton. Jag brukar kommentera, även om det hänt att jag missat. Jag kan kolla när fototemat legat uppe ett tag och flera/många redan har lämnat sina bidrag. (Brukar snabbkolla så jag inte kör allt för lika tolkning som någon annan bloggare redan har publicerat.) 
 
 
Så jag ser att bloggaren Made by Hanna har valt att bjuda in till sitt eget hem. Eva med "Ja, jag säger då det!" visar upp sin arbetsplats och en rolig blåmålad ko som temabilder denna fredag. Slutligen, bland de bloggare jag väljer att nämna denna fredag så har "Småstadsblues" besökt storstaden och Moderna Museet. Såg förresten bland hennes Instagrambilder att hon passerat och fotograferat utanför Riksdagshuset. Det är ju där inifrån som jag visar upp några flotta landskapsvapen som mina människoskapelser denna gång.

Senast "Veckans fönster" hade fönster så var temat runt. Kanske kan du som jag tycka att det är lite kul att jag även denna vecka visar delar av ett stort, runt fönster (fortsätter på inslaget fönstertema även under Susannes semester) och även själva taket runt fönstret. När temat var runt så valde jag helt andra fönster.
 
 
 
Med blicken rakt upp ställa in och ta några foton upp mot taket inne i Riksdagshuset. Kanske inte så konstigt att nacken kändes stel senare på dagen, eller var det från stolarna?
Vackert innertak var det hur som helst där i Riksdagshuset. Lite undrar jag över vad som finns där uppe, bakom glasen.
 
 
 
  
 
 
 
Trevlig helg!
 
Erik

Kommentarer:

1 Eva Trillian:

Pampigt! Riksdagshuset bjuder säkerligen på många fotoobjekt. Ett bra utflyktsmål någon gång!
Tack för omnämnandet och länken :) Trevligt!
Sv: Knappar! Vilket gör många barn besvikna - de vill gärna "dra i repet" :) och jag förstår dem. En knapp? Det är ju ingen sport ;)

2 BP:

Oooops - dä rhar jag aldrig varit irl - så tack för fotot som förresten är suverän.

PS. Kul att du har nästan samma bloggkompisar som jag. Coolt. Men Småstadsbues surrealistiska konst hade jag otroligt vår för - inte min grej alls. DS

3 Hanna:

Det där taket gillar jag, även om det sitter i riksdagshuset ;-P Har faktiskt varit därinne jag med en gång för cirka 15 år sedan, minns inte taket. Det jag minns är att alla skulle trycka i hop sig i en minihiss för att färdas uppåt i byggnaden. Hissfobi och klaustrofobi som jag har fick jag och en kompis ta trappan. När vi knatat upp för alla våningar slängde vi flåsmätta upp dörren och där stod hela gänget och lyssnade på guiden, eller ja i alla fall tills vi dök upp med buller och bång...

Det här med alla fotoutmaningar, i bland undrar jag hur alla hinner med. Jag är sjukskriven och att fotografera har blivit min räddning i vardagen, jag ser bloggandet som mitt jobb och ni som mina kollegor. Minns när jag började att delta i fotoutmaning efter fotoutmaning, jag blev superstressad och fick ta ett brejk. Nu är jag mer van och deltar när jag känner att jag orkar och vill. Skulle dock nog aldrig palla med om jag jobbade heltid och hade en familj att ta hand om.

Förresten, jag lovar att ladda med Sundström om du har vägarna förbi ;-)

4 Monica o Jacob:

Pampigt värre man kunde både bygga och dekorera förr i tiden;-)
Det var äppelkaka och vaniljsås han suktade efter
Ha en skön helg.

5 Gustav:

Tänk om det fanns pengar och tid att bygga något liknande idag //Gustav

Svar: Så sant. Vi får se till att vårda det fina som vi har.
Erik

6 Nett:

Vilket vackert tak måste jag säga. Vilken konst och jag gillar cirkeln av taket :)

7 Susanne Hultman:

Snygga fönster där i riksdagshuset. Och kul att du upprätthåller Veckans fönster medan jag tar semester. Fats nu är det snart dags igen. :)

Svar: Just det, fredag är en klämdag för många. Får kanske skotta snö om vädret fortsätter vara just aprilväder, fast då är det ju maj!?
Erik

Kommentera här: